K.N.R.M.

De Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (K.N.R.M.) kan bogen op een roemrijke historie. Ruim 185 jaar lang vechten de vrijwillige bemanningsleden van roeien motorreddingboten al tegen wind en branding, soms met gevaar voor eigen leven.

Het materieel mag dan voortdurend zijn aangepast aan de laatste technische ontwikkelingen en het karakter van de diensten is met de opkomst van de watersport weliswaar veranderd, het zijn nog steeds de vrijwillige bemanningsleden die uitvaren wanneer iemand op zee in nood verkeert. En zo lang er schipbreukelingen zijn, zal de K.N.R.M. er zijn om hen uit gevaarlijke situaties te bevrijden.

De laatste jaren kenmerken zich door een grootschalige vlootvernieuwing, waardoor de K.N.R.M. met recht kan zeggen ‘klaar te zijn voor de toekomst’. Verleden en toekomst: voor iedere zeeman in nood zijn ze van weinig waarde. Voor hen telt alleen het heden. De K.N.R.M. weet dat als geen ander en is daarom 24 uur per dag, 365 dagen per jaar paraat. Voor het geval dat.

Momenteel werkt de K.N.R.M. met ongeveer 800 vrijwillige bemanningsleden, 10 beroepsred-ders en een professioneel kader met kantoor- en technisch personeel. De K.N.R.M. wordt niet gesubsidieerd door de overheid, en bestaat alleen voort door giften e.d. Wordt ook donateur en ontvang enkele maanden per jaar het blad "de Reddingboot". Klik hier voor het opgaveformulier.

Mensen kunnen zich aanmelden als vrijwilliger voor de KNRM wanneer zij 18 jaar of ouder zijn. Voordat men echter op de reddingboot gaat varen wordt er eerst een selectie gehouden. Ook zal de aankomend redder een uitgebreid trainingsprogramma moeten ondergaan. Onderdeel hiervan zijn bijvoorbeeld oefeningen in een speciaal trainingscentrum. Ook wordt regelmatig theorieles gegeven over diverse zaken rondom het verlenen van hulp.

Door op één van de reddingsstations hieronder te klikken krijgt u een vervolgpagina met meer informatie over dat specifieke station. Uiteraard kunt u ook het volledige rijdende en varende materieel van dat station bekijken. Ook vindt u op elke pagina de contactgegevens van het desbetreffende station.

Maak uw keuze:
- Breskens