Oostburg

De Koninklijke Nederlandse Bond tot Redden van Drenkelingen (KNBRD), afdeling West-Zeeuws-Vlaanderen, zet zich in voor het redden van drenkelingen op de binnenwateren. Daarnaast geeft de reddingbrigade opleidingen voor strandwachten en worden sportevenementen op binnenwateren beveiligd. De vereniging geeft ook regelmatig voorlichting over het reddingswerk.

Elke Zaterdag van 08:30 uur tot 10:45 uur wordt er verdeelt over drie leeftijdsgroepen in het zwembad "De Eenhoorn" te Oostburg geoefend. De reddingsbrigade West-Zeeuws-Vlaanderen leidt op voor alle brevetten en diploma's zwemmend- en varend redder. Ook houdt deze brigade regelmatig strandwachtopleidingen en cursussen snorkelen.

De leden van deze reddingsbrigade houden zich regelmatig bezig met het beveiligen van diverse watersportevenementen. Ook beschikt deze brigade over een speciale rampenploeg die kan worden ingezet bij bijvoorbeeld een grote watersnoodramp. De aansturing gebeurd door het Ministerie van Binnenlandse Zaken.

Meer informatie over deze vereniging vindt u op www.reddingsbrigadewzv.nl. U kunt ook e-mailen: [email protected]. De brigade is per post bereikbaar via Dhr Christiaansen: Dorpsstraat 24, 4507 BK Schoondijke. U kunt de secretaris bereiken via 06-19232854.

« Ga terug