Rode Kruis Zeeland

Het Rode Kruis is in heel de provincie Zeeland actief met zo'n 400 vrijwilligers. Voor de vrijwilligers is geen inzet hetzelfde. “De ene keer help je bij een migrantenopvang, de andere keer plak je een pleister over een wond. Soms sta je op een mosselfeest, dan weer bij de Kustmarathon. Als er een grote ramp of grootschalig ongeluk plaats vindt, worden enkele van onze vrijwilligers ook ingeschakeld. Dit zijn meestal leden van het Noodhulpteam of Bevolkingszorg.  Soms staat een vrijwilliger voor de klas op een basisschool! Die afwisseling maakt het leuk om vrijwilliger bij het Rode Kruis te zijn”, zo vertelt het Rode Kruis.

Bij het Rode Kruis kun je op verschillende manieren ingezet worden, ook achter de schermen. “De meeste vrijwilligers zijn Evenementenhulpverlener. Zij hebben extra opleidingen gevolgd om te voldoen aan de veldnorm Evenementenzorg. Binnen het Rode Kruis krijg je de kans om je verder te ontwikkelen. De werkervaring die je opdoet bij het Rode Kruis kan je op je CV zetten, wat bij meerdere banen als een pré wordt beschouwd. We kijken altijd samen met jou welk vrijwilligerswerk het beste bij jou past”, aldus de organisatie.

Bij het Rode Kruis worden ook cursussen gegeven. Behalve EHBO aan volwassenen en kinderen kunnen dat ook reanimatiecursussen zijn, lessen EHBO aan kinderen en baby's of een EHBO-cursus sport en natuurlijk de herhalingslessen hiervan.

Rode Kruis district Zeeland
4380 AK Vlissingen

Telefoonnummer 06-10501748

Uitgebreide informatie is tevens te vinden via www.rodekruis.nl/zeeland.

« Ga terug