Nieuw dekkingsplan brandweer Zeeland

Toegevoegd: 02-06-2009, 14.18 uur
MIDDELBURG - De Regionale Brandweer Zeeland werkt vanaf morgen met een nieuw dekkingsplan. Dat heeft de Veiligheidsregio Zeeland vandaag bekend gemaakt.

Het nieuwe plan treedt volgens een woordvoerder in werking na een uitvoerig traject van ontwikkelen, testen, evalueren en communiceren. De verschillende colleges van burgemeester en wethouders in de provincie hebben het plan goedgekeurd.

Met het nieuwe plan zijn zowel de brandweer als de meldkamer beter in staat vraag en aanbod op elkaar af te stemmen. De burger krijgt hierdoor een kwalitatief goede, snelle en veilige dienstverlening, aldus de Veiligheidsregio.

Erlin (3-6-2009 om 21:06)
Mario het dekkingsplan kun je downloaden op de website van veiligheidsregio zeeland
Brabant (3-6-2009 om 20:29)
In midden en west brabant is het er al het daar KVT Kazerne volg tabel. Ik ben zelf vrijwillige brandweerman en ben er niet blij mee.
Reactie (2-6-2009 om 17:51)
Het is gewoon schandalig dat andere korpsen op je dorp komen,omdat ze tien seconden sneller zijn puur onzin!!!!!En dan nog beweren dan de burger sneller hulp heeft!!Ze komen er vanzelf wel achter!!!!
Brandweerman (2-6-2009 om 16:10)
Het is grotendeels op theorie gestoeld. Omdat theoretisch 1 man te weinig is op een post kan het zijn dat er 30 man extra worden gealarmeerd. Hoezo kosten de pan uit rijzen. Wie denkt er aan de motivatie van brandweervrijwilligers en hun werkgevers
Inge (2-6-2009 om 16:04)
Hier hebben ook de vrijwilligers op de kleine dorpen iets aan. Je ziet nu vaak wat gebrek aan motivatie, daar de pieper daar toch niet vaak gaat. Hiermee komt daar verandering in...althans, laten we het hopen!
Mario (2-6-2009 om 15:55)
Ik zou dat plan graag eens inzien, zal helaas onmogelijk zijn vermoed ik. Dat het zal werken geloof ik 100%.