Zes jongens gepakt voor brandstichting

Toegevoegd: 21-06-2009, 18.29 uur
BAARLAND - Zaterdagavond heeft de politie in de Hellenburgstraat in Baarland zes jongens staande gehouden wegens brandstichting.

De zes jongens, 13 en 14 jaar oud en afkomstig uit de gemeente Borsele en Heinkenszand, werden rond 20.00 uur gesnapt door de politie. Ze bekenden ter plekke dat zij een kunststof picknicktafel in brand hadden gestoken.

De drie zijn doorverwezen naar Halt.

Brand stichten (23-6-2009 om 18:11)
Je gaat toch zomaar geen kunststof tafel in de brand steken, wat denk je daar mee te bereiken dan? Dan moet er op de 1 of andere manier toch iets mis zijn met die jongetjes, of ben ik nu zo bijzonder dan? Als iedereen dat doet, dan staat binnen de kortste keren heel Zeeland in de brand!!
Kevin (23-6-2009 om 11:57)
Dat is appels met peren vergelijken.. jij moet rechter worden, dan komt vast alles goed!
Ben (23-6-2009 om 11:43)
@nou moe: Een beetje ondoordachte reactie uwerzijds. Hebben de jongeren in Middelburg dan bekend of zijn zij tot heden aangemerkt als potentiële verdachten? Situatie valt geenszins te vergelijken. Deze Borselse-jongeren hebben direct bekend na dit enkelvoudige delict, zoals u heeft kunnen lezen.
Nou moe (21-6-2009 om 18:58)
Goh, de vermeende brandstichtertjes van Middelburg, waartegen geen bewijs was, zaten dagenlang vast in Torentijd.