Open dag brandweer Terneuzen

Toegevoegd: 09-09-2009, 09.40 uur
TERNEUZEN - Op zaterdag 12 september organiseert de brandweer Terneuzen van 10.00 tot 16.00 uur een open dag op de Markt in Terneuzen. Het thema van de open dag is: ‘Hulpdiensten in Zeeuws-Vlaanderen’.

Tijdens de Open Dag worden er allerlei demonstraties gegeven. Daarnaast zijn er diverse stands aanwezig en is er voor de kinderen een springkussen. Tevens is het mogelijk om een kijkje over Terneuzen te nemen vanuit een hoogwerker. De open dag wordt mede mogelijk gemaakt door de Marechaussee en het Rode Kruis.

De meest bekende taak van de brandweer is het blussen van branden. Maar dat is niet alles. Ook bij het helpen van mensen en dieren in nood en het geven van advies is de brandweer actief.

De brandweer Terneuzen staat 24 uur per dag paraat, dankzij de ruim 225 vrijwilligers en beroepsbrandweerlieden. Het overgrote deel van de brandweermensen bij de gemeente Terneuzen is vrijwilliger. Zij zijn onmisbaar bij het uitoefenen van de brandweertaken. Daarom is de brandweer Terneuzen constant op zoek naar mannen of vrouwen die de bijzondere uitdaging aan willen gaan.