Onderlinge wedstrijden brandweer Borsele

Toegevoegd: 11-10-2009, 12.00 uur
Onderlinge wedstrijden brandweer Borsele
Door: René Proos
NIEUWDORP - Het brandweerkorps Borsele heeft zaterdag in Nieuwdorp haar onderlinge wedstrijden gehouden.

De brandweerlieden kregen een scenario voor de kiezen dat draaide rond een tweetal auto's die aan het crossen waren geslagen op het terrein van een transportbedrijf. De auto's kwamen door onbekende oorzaak in botsing met een heftruck welke was geladen met houten palen.

De chauffeur van de heftruck had de auto's niet aan horen komen omdat hij doof was. Door de botsing schoven twee houten palen via de voorruit de auto in. Hierdoor kwam de bestuurder bekneld te zitten. Met behulp van de ambulancedienst werd de bestuurder bevrijd. Tijdens het ongeval kreeg de brandweer nog met een ander ongeval te maken. Een meisje was met haar fiets gevallen en met haar hand tussen de spaken gekomen.

De einduitslag van de wedstrijd is nog niet bekend.