1 file van totaal 5 km

Middelbrand in aanhangwagen met stro Axel

Toegevoegd: 19-01-2006, 23.56 uur
Door: Roland de Jong [Redactie HVZeeland.nl]

AXEL - In Axel heeft gisterenavond enige tijd brand gewoed in een aanhangwagen met stro. De brandweer gaf het sein "middelbrand".

Rond vijf over half twaalf werd de tankautospuit 5636 van de brandweerpost in Axel onder prioriteit één ter plaatse gevraagd op de Tractaatweg (N253). Bij de alarmcentrale was de melding binnengekomen dat nabij de Axelsche Sassing een vrachtwagen met stro in brand zou staan.

De bestuurder van de truck, een 51-jarige Goesenaar, was op weg in de richting van Zaamslag. Bij de kruising Westdorpe moest hij stoppen voor het stoplicht. Na het optrekken reed hij in de richting van de Eversdam. Op dat moment waarschuwde een personenauto hem met knipperende lichten.

Toen de vrachtwagenchauffeur uit zijn truck stapte om te gaan kijken zag hij dat het stro op zijn aanhangwagen in brand stond. De man heeft daarop de aanhanger op de uitvoegstrook geparkeerd en de aanhanger losgekoppeld van de truck. De man zette de aanhanger deels over de weg om deze uit de wind te houden.

Ongeveer zeven minuten na de alarmering voor de brandweer van Axel werden ook de vrijwilligers van de post Terneuzen opgeroepen. Hun werd verzocht het schuimblusvoertuig 5661 onder prioriteit één te bemannen en ook uit te rukken naar de brandende aanhangwagen.

Kort daarop werd ook de blusgroep van Westdorpe richting de brand gestuurd. De bemanning van de eerste tankautospuit had het sein "middelbrand" gegeven. De vrijwilligers van de Westdorpe rukten onder prioriteit één uit met de tankautospuit 5642.

De aanhangwagen brandde grotendeels uit. Een schadebedrag is nog niet bekend. De weg werd enige tijd afgesloten. Pas rond half vijf 's nachts werd de weg weer vrijgegeven.