Man slaat op de vlucht voor politie

Toegevoegd: 20-11-2009, 09.22 uur
GOES - De politie heeft vannacht het rijbewijs van een 22-jarige wegmisbruiker ingevorderd. De man bleek twee maanden geleden ook al eens in dezelfde situatie te hebben verkeerd.

Bij het zien van een opvallende politieauto schrok de man uit de gemeente Reimerswaal vannacht kennelijk zo dat hij er met hoge snelheid vandoor ging. Dit was voor de politie aanleiding om de achtervolging in te zetten. Als je niets op je kerfstok hebt, hoef je ook niet weg te rijden voor een politieauto, zo was de gedachte...

De personenauto ging er echter met zo'n hoge snelheid vandoor dat de agenten hem niet konden blijven volgen. Er werd contact gelegd met collega's die in Kapelle hun ronde reden. Zij hebben de bestuurder netjes opgewacht bij de Vierwegen in Kapelle.

Hier kon de auto tot stoppen gedwongen worden. Van de bestuurder is een blaastest afgenomen. Hieruit bleek dat hij anderhalf keer teveel had gedronken. Vanwege dit feit en het feit dat hij zich als wegpiraat had gedragen is zijn rijbewijs ingevorderd.

Tijdens het verhoor bleek dat de man nog geen twee maanden geleden ook al eens was aangehouden voor hetzelfde feit. De man wilde zich kennelijk dit maal aan zijn aanhouding onttrekken. De vorige keer kreeg hij zijn rijbewijs al na drie dagen terug, maar of dat dit keer ook zo zal zijn? De officier van justitie gaat zich daarover buigen, aldus de politie.

Frans (20-11-2009 om 19:32)
@Nederland is kapot, als je 22 jaar bent moet je jezelf toch wel op een normale manier kunnen vermaken. Als je dat niet kan ben je absoluut niet geschikt om auto te rijden.
Edje (20-11-2009 om 18:42)
Met zo'n onverantwoordelijke en hardleerse mafkees heb ik geen medelijden! Minstens een jaar inleveren dat rijbewijs en een cursus alcohol en verkeer op eigen kosten vind ik hier op zijn plaats!
MotoRob (20-11-2009 om 18:04)
Dit keer hebben de dienders het eens goed aangepakt, niet opjagen als een wild beest door er achteraan te scheuren, gewoon ergens opwachten, prima gedaan mannen, weer een idioot minder op de weg.
Francois (20-11-2009 om 16:56)
@Nederland is kapot, Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoeld? Het zou anders wel een heel kortzichtige mening zijn van je!
Jeroen (20-11-2009 om 15:35)
Ze moeten het rijbewijs nooit meer terug geven,geen boete geven gewoon drie maanden bajes,
Souburger (20-11-2009 om 13:52)
Auto een kerstpaketje van maken ,een hele hoge boeten mee geven en rijbewijs nooit meer terug geven .