Arrestatie in zaak fatale bedrijfsbrand

Toegevoegd: 01-12-2009, 23.02 uur
Arrestatie in zaak fatale bedrijfsbrand

'S-GRAVENPOLDER - De politie heeft een man opgepakt in verband met de grote brand met fatale afloop op donderdag 14 mei. De arrestatie werd halverwege vorige maand al gedaan, maar is nu pas bekend gemaakt.

Op de bewuste dag ontstond rond 00.50 uur brand uit in een bedrijfsverzamelgebouw aan de Spoorstraat. Al snel bleek dat er sprake was van één slachtoffer, een 33-jarige Vlissinger. Hij lag zwaargewond nabij het brandende complex. De man werd met spoed per ambulance naar het ziekenhuis in het Belgische Leuven gebracht. Hij had zeer ernstige brandwonden en overleed op 28 mei aan de gevolgen van de brand.

De politie deed na de brand een uitgebreid tactisch en technisch onderzoek. Aanvankelijk was het voor de politie moeilijk om onderzoek te doen omdat er sprake was van instortingsgevaar. Uiteindelijk bleek toch dat er vermoedelijk sprake was van brandstichting.

De politie heeft een 43-jarige Middelburgse man opgepakt in verband met mogelijke betrokkenheid bij de brandstichting. Hij werd op maandag 16 november in zijn woning aangehouden. De man zit momenteel in voorarrest.

Het onderzoek loopt nog.

Zie ook:
- 14/05/2009: Zwaargewonde bij zeer grote brand
- 14/05/2009: Politie start onderzoek grote brand
- 29/05/2009: Slachtoffer brand 's-Gravenpolder overleden

Marga (2-12-2009 om 17:12)
Nee dat wist ik niet. Wel een zware straf dan pffffffffff
Richard (2-12-2009 om 13:55)
Nou Marga de man die overleden is is met ruzie en ontslag uit het bedrijventerrein weg gegaan en 's nachts teruggevonden. Beetje vreemd vind je niet?
Marga (2-12-2009 om 00:52)
Reacties bij het bericht van 14/05/2009 zijn er mensen die denken dat het slachtoffer de dader wel eens kon zijn. Mag hopen dat dit dan toch wel even recht wordt gezet nu er iemand opgepakt is die met de brandstichting te maken heeft! Slachtoffer is dood.
Marga (2-12-2009 om 00:43)
Wat verschrikkelijk dat er iemand is overleden door die brand! De brandstichter heeft nu ook een moord op zijn geweten. Achterlijke lui die dit soort streken uithalen, hoe halen ze het in hun stomme kop! Beseft hij wel wat hij gedaan heeft!!! Een mens door zijn schuld overleden!