Rectificatie, meisje niet overleden

Toegevoegd: 09-12-2009, 09.03 uur
Rectificatie, meisje niet overleden
Door: Redactie HVZeeland.nl
BIGGEKERKE - Het 13-jarige meisje uit de gemeente Veere dat maandagmorgen zwaargewond raakte bij een ongeval op de Rondweg Biggekerke is NIET overleden. Dat meldden direct betrokkenen.

Inmiddels is bevestigd dat het meisje hersendood is. De onjuiste berichtgeving over deze zaak komt voort uit onduidelijke berichtgeving binnen de scholen in Middelburg. De redactie van HVZeeland.nl biedt betrokkenen hiervoor excuses aan.

Het ongeval vond maandagmorgen rond 07.40 uur plaats. Het meisje wilde oversteken maar werd door een passeerde bestelbus geraakt. Omstanders belden direct 112. Twee ambulances rukten uit om het kind te stabiliseren voor vervoer naar het ziekenhuis. Het meisje is met spoed naar het ziekenhuis in Vlissingen vervoerd, daarna werd ze in kritieke toestand overgebracht naar een ziekenhuis in Rotterdam.

Update: Inmiddels is via diverse bronnen bevestigd dat vanochtend ook op de verschillende vestigingen van de CSW aan klassen officieel is medegedeeld dat het meisje was overleden. De school heeft in de klassen later vandaag deze mededeling rechtgezet en verteld dat het meisje hersendood was verklaard. De school wilde dit vanmiddag niet bevestigen.

Zie ook:
- 07/12/2009: Meisje zwaargewond bij aanrijding