Vrouw overleden na ongeluk Kortgene

Toegevoegd: 01-02-2010, 08.50 uur

De video wordt ingeladen...

KORTGENE - Het slachtoffer dat vanmorgen zwaargewond raakte bij het ongeluk op de Kortgeenseweg in Kortgene is overleden. Dat heeft de politie bekend gemaakt.

De 60-jarige vrouw uit de gemeente Noord-Beveland reed rond 07.50 uur op haar fiets over de Kortgeenseweg. Hier werd zij aangereden door een automobiliste die op dezelfde weg reed. Omstanders hebben de vrouw gereanimeerd. De gewonde is met een traumahelikopter overgebracht naar het ziekenhuis in Rotterdam. Daar overleed ze later vandaag, aldus de politie.

De automobiliste was een 24-jarige vrouw, eveneens afkomstig uit de gemeente Noord-Beveland. Zij raakte voor zover bekend niet gewond. De politie heeft de bestuurster van de auto meegenomen naar het politiebureau.

De brandweer assisteerde bij het ongeluk. De politie is ter plekke enige tijd bezig geweest met technisch verkeersonderzoek. De weg was daarom afgesloten.

Geelhoed (2-2-2010 om 15:40)
Heel veel sterkte voor de achterblijvers in de moeilijke tijd die komen gaat. Ook de automobiliste wil ik sterkte wensen, dit blijft je altijd bij. Verschrikkelijk een bericht als dit.. Ik ken 5 mensen van NB die onnodig overleden zijn. Met de auto knijp ik 'm zelfs als ik de bus in een bocht tref.
Lenie (2-2-2010 om 15:11)
Ook ik wens de nabestaanden van de vrouw heel veel sterkte. wij leven mee en denken hier veel aan. mijn dochter was de bestuurster, Dit trauma moet zij verwerken en dat zal veel tijd kosten. discussie over fietspaden of niet, is voor deze beide vrouwen helaas te laat, en ook voor de nabestaanden
Marissa en ruben (2-2-2010 om 12:30)
Ik woon zelf in kortgene en zag de trauma helipkoper vliegen en we erg medelijden met de vrouw de omgekomen heel veel stertke voor de familie en de automobilist gr ruben en marissa
Fietser (2-2-2010 om 09:37)
@Tom, daar draagt een fietshelm niet altijd aan bij. De klap op het lichaam is al voldoende. Ligt aan de snelheid waarmee gereden wordt en hoe men terecht komt. Rekening houden met alles = concentratie waar je mee bezig bent. Sterkte aan allen die weer getroffen worden door dergelijke ongevallen.
René (2-2-2010 om 09:28)
De wegbeheerders besteden veel tijd aan het herinrichten (lees opnieuw belijnen) van de wegen maar doen in feite niets voor fietsers. Vrije fietspaden zijn een must voor deze provincie die zich wenst te profileren als toeristisch trekpleister. Het fijne daarvan is dat wij er dan ook wat aan hebben.
Arie (2-2-2010 om 08:53)
Allereerst condoleances aan de familie, vrienden en kennissen van de overledene. Wat betreft veiligheid voor fietsers op NB, het enige fietspad wat onlangs is aangelegd is dat van Kamperland naar de Roompot. De rest van NB is levensgevaarlijk voor fietsers, geen verlichting en geen fietspaden.