Reddingsbrigade Zierikzee viert jubileum

Toegevoegd: 08-02-2010, 12.08 uur
Door: Danielle Gillesse
ZIERIKZEE – Twee bussen met leden van de reddingsbrigade Zierikzee-Duiveland vertrokken zaterdag naar het subtropisch zwemparadijs De Roompot in Kamperland. De vereniging bestaat dit jaar 40 jaar en viert dit met haar leden. Het jaarlijkse uitstapje had een extra feestelijk karakter.

Tegen de middag stonden de bussen gereed om de leden jong en oud van de reddingsbrigade naar Kamperland te brengen. Ze konden van alle faciliteiten in het zwembad gebruik maken. Ook werden ze getrakteerd op een ijsje en 's avonds kregen ze een verjaardagsmaaltijd. Na het zwemmen gingen de kinderen naar de kiddsclub waar een kinderdisco was opgebouwd met een karaokeshow.

Op 3 maart 1970 richtten twee Zierikzeese badmeesters de Reddingsbrigade Zierikzee op. Er is de afgelopen jaren veel veranderd bij de reddingsbrigade. De vereniging was in het begin klein maar telt momenteel ongeveer 180 leden. De snoep- en ijsverkoop op het strandje van Ouwerkerk groeide uit tot een volwaardige reddingspost, de geleende rubberboot werd een eigen snel hulpverleningsvaartuig en de vele actieve leden werden professioneel getrainde vrijwilligers.

Voor oud-leden van de reddingsbrigade wordt op 6 maart in restaurant Vierbannen in Ouwerkerk een reünie georganiseerd. Inmiddels hebben al diverse oud-leden zich aangemeld. De vereniging is nog altijd op zoek naar oud-leden die ook willen komen. Meer informatie op de website www.rbzd.nl/jubileum.