Officiële opening brandweerpost Wissenkerke

Toegevoegd: 15-04-2010, 11.05 uur
WISSENKERKE - Burgemeester Van Kooten (Noord-Beveland) opent vrijdag officieel de brandweerpost in Wissenkerke.

De brandweer van Wissenkerke huist al enige tijd in de nieuwe post, die nu pas officieel wordt geopend omdat er eerst verbouwingswerkzaamheden werden verricht. Sinds ongeveer één jaar wordt er uitgerukt met een ander voertuig. Daarnaast is ook de persoonlijke bescherming, helmen, ademluchtapparatuur en bluskleding vervangen.

De schuur is geïsoleerd, er is een toilet aangebracht en de buitenzijde is in een nieuw jasje gestoken. De Oude Reus, een brandweerauto uit 1952, is nu voor iedereen zichtbaar.

Ongeveer zeven jaar geleden is dit voertuig door vrijwilligers en oud-leden van de brandweergroep Wissenkerke-Kamperland opgeknapt. Sinds een jaar staat hij weer op zijn oude plek. Naast de Oude Reus worden er ook diverse oude brandweermaterialen ten toongesteld.

V d bok (15-4-2010 om 17:32)
Hallo beste blusbroeders suc6 met de nieuwe kazerne en dat er maar veel goede dingen gedaan mogen worden voor de burgerij. met vr groet een blusbroeder van flakkee.