Dubbele overdracht bij reddingsbrigade

Toegevoegd: 18-04-2010, 13.51 uur
De dubbele overdracht bij de Domburgse reddingsbrigade De dubbele overdracht bij de Domburgse reddingsbrigade
De dubbele overdracht bij de Domburgse reddingsbrigade
© Foto: Domburgse Reddingsbrigade
Door: Manfred Berrevoets
DOMBURG - Zaterdag was er een dubbele overdracht bij de Domburgse Reddingsbrigade. De huidige voorzitter kreeg een bijzonder geschenk en er werd een rescuebord overgedragen aan de vrijwillgers.

Tijdens de laatste ledenvergadering van de Domburgse Reddingsbrigade heeft Cor de Jonge aangegeven tijdens de volgende ledenvergadering af te willen treden en niet meer herkiesbaar zal zijn. Cor de Jonge heeft het voorzitterschap ruim 13 jaar uitgeoefend.

Samen met de andere bestuursleden heeft hij gezorgd voor een professionalisering van de Domburgse Reddingsbrigade, die o.a. tot uiting kwam in de aanschaf van deugdelijk reddingsmateriaal. Als dank voor zijn inzet kreeg hij een bijzonder geschenk, de zogenaamde bondspenning. Jan van Zetten is nu de nieuwe voorzitter.

Sportshop Domburg heeft een rescueboard overdragen aan de vrijwilligers van de Domburgse Reddingsbrigade. Jan Sanstra, eigenaar van de surf- en trendwinkel in Domburg, leverancier van diverse merken surfboards én eigenaar van de surfschool op strand Noordduine, draagt de Domburgse Reddingsbrigade al jarenlang een warm hart toe.

Omgekeerd staan de vrijwilligers van de Domburgse Reddingsbrigade al sinds de eerste editie van de jaarlijkse surfwedstrijden bij Noordduine, de Domburg Classic, paraat om de hulpverlening en veiligheid tijdens het evenement te garanderen.

Het rescueboard is een uiterst effectief reddingsmiddel en stond dan ook al lange tijd op de verlanglijst van de Domburgse Reddingsbrigade. De vrijwilligers zijn dan ook erg verheugd met dit gebaar.