Verdachte eerder naar huis vanwege WK

Toegevoegd: 14-06-2010, 16.27 uur
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - De rechtbank in Middelburg heeft maandag een 33-jarige Middelburger één uur vroeger dan gebruikelijk de penitentiaire inrichting Torentijd laten verlaten om hem thuis naar de WK -voetbalwedstrijd Nederland-Denemarken te laten kijken. Normaliter worden verdachten om 14.00 uit voorarrest vrijgelaten.

De raadsman verzocht de rechtbank om zijn cliënt, die samen met zestien anderen wordt verdacht van handel in XTC en speed, te schorsen uit voorlopige hechtenis omdat de zaak pas in oktober inhoudelijk wordt behandeld en zijn aandeel slechts marginaal zou zijn. De man zit sinds medio maart in voorarrest.

De rechtbank ging daarmee akkoord en tot grote verrassing vertelde voorzitter K. de Jager  de man dat hij aannam dat de Middelburger wel van voetballen zou houden en hij hem daarom een uur eerder liet vertrekken om thuis de wedstrijd te kunnen volgen.

ae (12-4-2014 om 14:19)
heeft er wel s iemand nagedacht over het feit dat ik verdachte was en uiteindelijk zelfs 'vrijgesproken ben ?/ dus uur eerder ???? had 3mnd eerder niet opgepakt moeten worden zoner bewijs ..sindss deze maanden ben ik alles kwijt geraakt alles......en schadevergoeding nee or oordeel niet!!!!
Anoniem (15-6-2010 om 16:03)
Dat bewijst maar weer dat je beter crimineel kunt wezen wordt er nog aan je wensen voldaan ook.Het gaat weer goed met het rechtstelsel in nederland.
Gerard (15-6-2010 om 12:53)
BELACHELIJK!!!!
T (15-6-2010 om 10:46)
Joh, dat ze hem geen vliegticket gegeven hebben..................
WK-aatje (15-6-2010 om 10:30)
Echt weer een halfzachte actie hoor!! @%#*&^@$# Volgende keer ga ik ook korting vragen op m'n parkeerboete, die rete hoog is en ik echt slechts 2 minuutjes te laat was!! Het is van de zotte om een zo'n zaak op te schorten naar oktober (snelrecht!?). Hij is toch niet voor niets "verdachte"?!!
Natas (15-6-2010 om 06:09)
Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff wat worden toch vertroetelld.