Celstraf geëist voor dodelijk ongeval

Toegevoegd: 22-07-2010, 18.43 uur
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - Tegen een 42-jarige man uit Roosendaal is vandaag in Middelburg een gevangenisstraf van zes maanden en een rijontzegging van twee jaar geëist. De man veroorzaakte op 5 maart 2009 een verkeersongeval dat het leven kostte aan een toen 12-jarige jongetje.

De Roosendaler reed met zijn motorfiets over de Bram Groenewegweg en verloor met een te hoge snelheid in een rechterbocht de macht over het stuur. Hij kwam in de linkerberm terecht, reed circa 25 meter door, kwam vervolgens op het fietspad aan de linkerzijde van de weg terecht en reed daar vrijwel frontaal tegen het daar fietsende slachtoffertje op.

De jongen overleed op weg naar het ziekenhuis.  De motorrijder raakte zelf niet gewond. De uitspraak in deze zaak is op 5 augustus.

Zie ook:
- 05/03/2009: Fietser omgekomen in Sint Annaland

Pietje Puk (1-8-2010 om 14:59)
Welke straf je ook kunt bedenken ...het zal ws nooit genoeg of voldoende zijn laten we er allemaal een les uit trekken en op de weg voorzichtig zijn is het niet voor ons zelf dan wel voor een ander want een mensenleven is veel te kostbaar Familie veel sterkte voor de toekomst!
Anoniem (26-7-2010 om 12:49)
De meningen lopen behoorlijk hoog op mensen. Het is idd niet goed te praten van het grootte verlies wat er is geleden, en nog. Uit betrouwbare bron weet ik dat het allemaal niet mee valt voor beide partijen. Dus mensen blaas het niet op want daar zijn WIJ als mens heel goed in.
Lies (24-7-2010 om 14:46)
Een lage straf???????????????????/ Deze man heeft levenslang. Het feit dat je iemand aanreed die eraan overleden is draag je je leven lang mee
Anoniem (24-7-2010 om 09:44)
Graag wil ik u vragen niet te oordelen over een situatie waar u niet bij was. Zoals de OvJ het verwoordde: "als een dossier als deze op mijn bureau komt ben ik me bewust dat er bij beide partijen veel verdriet is". Het verdriet van de nabestaanden van het slachtoffer zal ten alle tijden groter zijn.
Vlissinger (24-7-2010 om 02:59)
Aangezien de reacties van sommige mensen hier, lijkt het of ze in het leven zelf nooit fouten begaan. En dan gelijk maar met moord te gaan gooien weet je wel wat je zegt. Natuurlijk is het niet goed te praten.Maar de man zal al genoeg gestraft zijn met het idee dat hij een jongen heeft dood gereden.
Marga (23-7-2010 om 08:30)
Verschrikkelijk en wat een belachelijke lage straf! Wat moeten de ouders hier mee! Deze mensen zijn voor hun hele leven gestraft en het kind is zijn leven kwijt door zo'n idiote wegpiraat. Helemaal noioit geen rijbewijs meer!! Wens de ouder HEEL VEEL sterkte met het verlies van hun kind.