Cursus reanimatie en AED Sas van Gent

Toegevoegd: 10-09-2010, 11.54 uur
SAS VAN GENT - Wekelijks worden meer dan 200 mensen getroffen door een plotselinge hartstilstand. Ook kinderen kunnen in de problemen komen door verdrinking of verslikken. Als er niet direct wordt ingegrepen overlijdt het slachtoffer. Wilt u leren wat te doen bij een hartstilstand? De EHBO-vereniging Sas van Gent geeft dit jaar de cursus Reanimatie en Gebruik van AED.

De EHBO-vereniging Sas van Gent is sinds vorig jaar officieel Reanimatiepartner van de Hartstichting. "Nadat we vorig jaar reeds zijn begonnen met de herhalingslessen Reanimatie en Gebruik van AED voor de huidige cursisten van de Hartstichting, starten we nu met het aanbieden van een nieuwe cursus Reanimatie en Gebruik van AED. Deze cursus is bedoeld voor iedereen die wil leren reanimeren, medische voorkennis is niet vereist. De reanimatiecursus kost € 36,- en duurt 4 uur (2 avonden van 2 uur)", zo laat Steven de Froy van de vereniging weten.

Tijdens de cursus leert men een Automatische Externe Defibrillator (AED) te hanteren. "Een AED is een prima hulpmiddel om het hart met een stroomstoot (shock) weer in een goed ritme te brengen na een hartstilstand", aldus De Froy.

De cursus wordt in groepsverband gegeven op 28 en 30 september (cursus 1) en op 7 en 12 oktober 2010 (cursus 2). Aanvang 19.30 uur. De cursussen vinden plaats in de grote zaal van “De Redoute” Centrum voor Zorg en Verpleging, Rijsenburg 2 te Sas van Gent. De grootte van de groep ligt rond de 6 deelnemers.

Wilt u zich aanmelden voor de cursus Reanimatie en Gebruik van AED mail dan vóór 21 september naar de EHBO vereniging Sas van Gent, [email protected] of via de website  http://ehbo-sasvangent.tripod.com.