OM wil inbreker 131 dagen cel in

Toegevoegd: 19-11-2010, 03.10 uur
MIDDELBURG - De officier van justitie in Middelburg heeft donderdag tegen een 21-jarige inwoner van Brouwershaven 131 dagen celstraf en een voorwaardelijke gevangenisstraf van tien maanden geëist.

Verder zou de man volgens het Openbaar Ministerie (OM) onder toezicht van de reclassering moeten komen te staan. De man wordt door het OM verantwoordelijk gehouden voor vijftien inbraken en pogingen tot inbraak die in de jaren 2008 en 2009  in Zierikzee, Renese, Kerkwerve en Noordgouwe werden gepleegd.

Met name club- en verenigingsgebouwen hadden zijn bijzondere aandacht. De buit bestond meestal uit levensmiddelen en snoep. Uitspraak 2 december.

Harry (19-11-2010 om 09:29)
Inbrekers mogen van mijn part voor 5jaar de cel. of ontdaan worden van de rechterhand! Het leed wat deze prutsers teweeg brengen weegt niet op tegen een paar dagen cel. Want de eis is 131 dagen, de veroordeling zal vele malen lager liggen helaas.
Fred (19-11-2010 om 08:46)
Piet (19-11-2010 om 08:30)
21 jaar en dan snoep gaan stelen? hihi. En dan nog maar vier maanden krijgen voor 15(!) inbraken.