Veroordeling dodelijk ongeluk

Toegevoegd: 16-12-2010, 16.22 uur

MIDDELBURG - De rechtbank in Middelburg heeft donderdag een 21-jarige man veroordeeld voor het veroorzaken van een zeer ernstig ongeluk in Sluiskil.

De beginnend bestuurder uit Sluiskil kreeg een rijontzegging van drie jaar, een voorwaardelijke gevangenisstraf van één jaar en elektronisch toezicht voor de tijd van zes maanden opgelegd.

Op 6 juli 2008 reed hij met hoge snelheid over de kruising Langeweg/Oude Bontepolderstraat in Sluiskil. Doordat hij geen voorrang gaf aan een van rechts komende scooter volgde er en botsing, waarvan de passagiere, een 15-jarig meisje uit Philippine kwam te overlijden en de bestuurster, haar een jaar oudere vriendin uit Sas van Gent, zwaar lichamelijk letsel opliep.

In haar vonnis stelde de rechtbank dat de jongeman roekeloos rijgedrag en geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel had getoond. Volgens de deskundigen had de jongeman op het moment van de aanrijding minimaal 120 kilometer per uur gereden, terwijl daar maximaal 80 kilometer per uur was toegestaan.

Tegen de jongeman was een celstraf van een jaar en een rijontzegging van drie jaar geëist. De rechtbank kwam tot een lagere straf onder meer omdat er tussen de aanrijding en de behandeling van de zaak veel tijd was verstreken.

Zie ook:

- OM wil jaar cel voor fataal ongeluk (03-12-2010)
- Dode bij verkeersongeval Sluiskil (06-07-2008)

Bekende! (14-6-2012 om 20:58)
Bekende (14-6-2012 om 20:57)
Die 21-jarige man heeft zeker wel verantwoordings gevoel.. en hij heeft zeker echt geen 120 km/h uur gereden. en hij kende het meisje persoonlijk en de ouders ook. dan kunnen jullie wel zo over de bestuurder van de auto praten
VdVonck (30-12-2010 om 19:30)
Zou het uitmaken voor de nabestaanden of deze jongen voor 30 jaar achter de tralies ging? Denk het niet, hun dochter krijgen ze er niet mee terug. Mijn vriendin (zelfde plaats) is 7 jaar geleden ook op deze wijze om het leven gekomen. Haar vergeet ik nooit.. De dader.. Nooit meer aan gedacht!
Kees van Belzen (17-12-2010 om 16:51)
Wat is dit voor een belachelijk straf dit geef je aan iemand die een hond heeft dood gereden. Weet die rechter dan niet wat deze ouders doormaken. Waarschijnlijk heeft hij zelf geen dochter.
Kerstmis (17-12-2010 om 16:41)
Blablablablablablablabla, das het enige wat er in alle domme reactie's staat. Chloe zou trots op jullie zijn hoe jullie een ander veroordelen! Ik weet zeker dat zij er heel anders over denkt.......Zij was tenminste vergevingsgezind tegenover anderen, daar kunnen al die gekken hier nog wat van leren.
Sluiskil (17-12-2010 om 12:36)
Geen rijbewijs meer voor zulke mensen die totaal geen respect hebben voor wat voor leed ze mensen aan doen had hij beter over nagedacht toe hij daar in de polder reed schijnt hem niet te deren