Redders op pad voor Serious Request

Toegevoegd: 19-12-2010, 12.13 uur
De deelnemende redders van de Middelburgse reddingsbrigade. Redders dik ingepakt en klaar voor vertrek. De reddingsboten gaan op weg naar Eindhoven.
De deelnemende redders van de Middelburgse reddingsbrigade.
© Foto: Van Dixhoornbrigade / PR
BERGEN OP ZOOM - Een stoet van 22 reddingsboten is vanochtend vroeg vanuit Bergen op Zoom vertrokken voor de actie Serious Rescue. Aan de actie doen ook diverse Zeeuwse brigades mee, waaronder de Middelburgse Van Dixhoornbrigade.

Dit jaar is het doel van de 3FM-actie Serious Request de kinderen die stille slachtoffers zijn geworden van aids. Met de actie Serious Rescue gaan reddingsbrigades met een driedaagse vaartocht geld ophalen voor 3FM en het Rode Kruis om deze kinderen hun toekomst terug te geven.

Het doel van de actie is uiteraard om vooraf en onderweg zoveel mogelijk geld op te halen via sponsoren en andere activiteiten. Vooraf is er al flink wat geld opgehaald. Zo wist de Middelburgse Van Dixhoornbrigade, die met twee reddingsvletten meedoet, al 3.500 euro op te halen. Onder de sponsoren voor deze brigade is ook de Total die 350 euro benzine sponsorde om de vaartocht tot een goed einde te kunnen brengen.

De vrijwilligers van de reddingsbrigades houden zich normaal gesproken bezig met het voorkomen en bestrijden van de verdrinkingsdood. Dit doen zij naast het verlenen van hulp op en rond het water onder meer ook door jaarlijks duizenden kinderen te leren zwemmen en zichzelf en anderen te leren redden. “De kinderen die Serious Request wil helpen, kunnen zichzelf niet redden. Daarom wil de Reddingsbrigade zich dit jaar hiervoor in zetten. Het ene goede doel helpt op deze manier het andere goede doel”, aldus de organisatie.

Aan de actie van de reddingsbrigades doen in totaal ruim 80 vrijwilligers mee. De boten varen verspreid over drie dagen in totaal 150 kilometer naar Eindhoven.

Zie ook:
- De Wolf klaar voor Serious Rescue (18-12-2010)
- 2.000 euro voor Serious Request (15-12-2010)
- Reddingsbrigade zet zich in tegen HIV (28-11-2010)

Anneke Schulpzand (21-12-2010 om 18:41)
Ben zo trots op jullie... En eigenlijk op heel nederland hoe we laten zien hoe we ons wel degelijk kunnen inzetten en samen kunnen werken...! Zet hem op jongens xx
De vader van Thijs (19-12-2010 om 13:01)
Vrijwillige bikkels voor een bikkelgoed doel, ik ben trots op jullie