Ernstig ongeluk Tholen

Toegevoegd: 10-01-2011, 11.16 uur - Update: 10-01-2011, 21.58 uur
THOLEN - Bij een reeks ongelukken door gladheid zijn vanochtend enkele mensen gewond geraakt. In Tholen vond een ernstig ongeval plaats.

Rond 07.35 uur vonden op de Oud Vossemeersedijk (N653) meerdere aanrijdingen plaats. Er reden meerdere auto's van de dijk. Eén van de ongelukken kreeg een opmerkelijke wending toen na korte tijd een tweede auto botste op een voertuig dat al beneden lag. Een 51-jarige automobiliste uit de gemeente Tholen raakte door gladheid van de weg en kwam onderaan de dijk op een fietspad tot stilstand. De vrouw raakte niet gewond en stapte uit om de hulpdiensten te bellen.

Op dat moment raakte op ongeveer dezelfde plek een 23-jarige automobiliste uit de gemeente Tholen van weg en reed de dijk af. Hier botste haar auto tegen de auto van de 51-jarige vrouw. De 51-jarige vrouw, die nog bij haar voertuig stond, werd hierbij zelf ook aangereden en belandde hierdoor in een sloot. De 51-jarige vrouw is per ambulance, met letsel aan haar borstkas en long, overgebracht naar het Dijkzicht ziekenhuis in Rotterdam.

Ook de traumahelikopter en de brandweer kwamen ter plaatse. De 23-jarige vrouw is met nekklachten per ambulance overgebracht naar ziekenhuis de Lievensberg in Bergen op Zoom. De politie heeft ter plekke een onderzoek gedaan. Burgemeester Nuis kwam ook ter plaatse. De weg was enige tijd afgesloten. Na het ongeluk is ter plekke extra gestrooid.

Verspreid over de provincie vonden zeker twaalf ongelukken plaats als gevolg van de gladheid. In de meeste gevallen was er alleen blikschade. Naast het ongeluk in Tholen vond alleen in Koudekerke ook een ongeluk plaats waarbij sprake was van letsel. Hier reed rond 09.55 uur een busje in een sloot op de Rondweg Koudekerke, de N288. De chauffeur van het busje en zijn drie inzittenden zijn door ambulancepersoneel nagekeken. Zij hoefden niet mee naar het ziekenhuis.

Blikschade
Op de Oost Westweg in Wissenkerke reed een auto door de gladheid de sloot in. Er was alleen materiële schade. Terwijl agenten bij dit verkeersongeval stonden raakte een auto die op de andere weghelft reed in de berm en kwam hier vast te zitten. Door de takelwagen, die er al was voor het eerste ongeval, is de auto uit de berm getrokken waarna de bestuurder zijn weg kon vervolgen.

Een derde auto gleed enige tijd later in een bocht op de Oost Westweg van de weg en kwam in een greppel tot stilstand. Op de Wemeldingse Zandweg in Wemelding gleed ook een auto de sloot in.

Dochter slachtoffer(vervolg) (14-1-2011 om 10:18)
Uitgestapt, gezond en wel en is daarna geschept door de andere auto, die ook glipte. Niemands schuld, wel veel ellende ed. Wij leven met de gevolgen, verwijten, strooiopmerkingen en alles helpen mijn moeder niet. Denk na voor je iets post!
Dochter slachtoffer (14-1-2011 om 10:17)
Fijn als iedereen de feiten checkt. Mijn moeder was het slachtoffer hiervan. Van hard rijden was geen sprake en van eigen schuld al helemaal niet. Ze heeft zelf eerst geslipt, inderdaad te hard daarna geremd of gedaan en van de dijk gegleden. !
Ikke (12-1-2011 om 08:41)
Nee de mensen uit het busje mankeerden niets ! De vrouw die erin zat is heen gezonden met een enkel/voet welke op 2 plaatsen was gebroken. Maar verder niets aan de hand hoor!
Zeeuwsvlaamse (11-1-2011 om 09:33)
Snap niet hoe de ambulance van Goes moet komen om naar een ongeval op Tholen te gaan en vroeger ging men uit elkaar om een ambulance erdoor te laten, maar tegenwoordig?!? Er werd gewaarschuwd voor gladheid en daar houden we nog te weinig rekening mee.
Arie (11-1-2011 om 03:00)
Ik ben zelf 4 jaar geleden 2x achter elkaar aangereden toen ik de bocht uitgleed in een wijk, en vlak na mij 2 auto's precies net zoals ik de bocht uitgleden, had me bijna 't leven gekost bij het uitstappen, maw, verlaat je auto snel maar veilig na het wegglijden! Sterkte aan de slachtoffers!
Kees (10-1-2011 om 18:07)
Sneeuw:, Verbeter de wereld, begin bij jezelf.