'Jaar rijontzegging fataal ongeluk'

Toegevoegd: 27-01-2011, 18.47 uur

MIDDELBURG - Tegen een 23-jarige inwoner van 's Heer Arendskerke is donderdag in Middelburg een taakstraf van 120 uur en een rijontzegging van een jaar, waarvan acht maanden voorwaardelijk geëist.

Op 22 juni 2009 was de man, bestuurder van een  tractor met aanhanger, bestemd voor grondverzetwerk vanaf  het werk de Kloosterweg in Meliskerke opgereden. Een motorrijder werd te laat opgemerkt, waardoor een botsing onvermijdelijk was. De motorrijder overleed ter plaatse.

De raadsvrouwe van de tractorbestuurder meende dat haar cliënt eigenlijk geen schuld trof, omdat de weg voor het verkeer was afgesloten, borden en schrikhekken dat ook duidelijk aangaven en de motorrijder ook nog eens aanzienlijk harder had gereden dan de toegestane 30 kilometer per uur.

Uitspraak over twee weken.

Zie ook:
- Motorrijder komt om bij ongeval (22-06-2009)

T.G. (30-1-2011 om 00:25)
@ Marjan: Ik vind het heel erg wat er gebeurd is, en wens je VEEL sterkte mee. De eerlijkheid verbied mij om te zeggen, dat na het lezen van alle reacties ( ook van 22-06-09 ), iedereen een gepaste reactie had geplaatst n.a.v. het nieuwsbericht. "...omdat de weg voor het verkeer.......".
Fietser (29-1-2011 om 00:00)
@marjan, heel erg wat gebeurd is, Sterkte met het verlies. Wat zo jammer altijd is, soms worden de borden/hekken door anderen opzij geschoven of ze worden vergeten. In België is daar iemand verantwoordelijk voor. Hier steekt het schijnbaar niet zo nauw en dan gebeuren er dergelijke dingen.
Mar (28-1-2011 om 19:01)
Jeetje Marjan, wat erg! En ook erg dat dit niet is meegenomen in de berichtgeving; dat zou een hoop(voor jou) schrijnende reacties schelen! Ik wens je sterkte!
Marjan (28-1-2011 om 12:09)
De weg was helaas niet afgesloten wat wel zo had moeten zijn,de borden stonden in de bosjes. Als ze er namelijk wel hadden gestaan had mijn broer gewoon nog geleefd. Oordeel dus alsjeblieft niet te snel
Alfred (28-1-2011 om 07:12)
Typisch NL, iets van anderhalf jaar geleden is nu nog niet uitgesproken! Een weg waar geen verkeer mag komen is dus verboden terrein, als de tractor daar wel mag rijden (werk) zie ik niet in waarom hij zwaar gestraft moet worden, het feit dat er iemand overleden is, is al een geestelijke straf!
K (28-1-2011 om 00:14)
Als de weg daadwerkelijk afgesloten was is de motorrijder gewoon fout want dan hoort hij daar niet te rijden en de trekkermachinist hem dus ook niet te verwachten.