Geen files

Aanvaring schepen Kreekraksluizen

Toegevoegd: 25-02-2011, 10.04 uur

REIMERSWAAL - De waterpolitie heeft donderdag twee bemanningsleden van een Belgisch motortankschip aangehouden na een aanvaring bij de Kreekraksluizen in Reimerswaal.

Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) hield de twee omstreeks 21.45 uur aan. Bij controle bleek dat zij teveel alcohol hadden gedronken.
Het schip van de twee was omstreeks 20.30 uur betrokken bij een aanvaring met een Nederlands binnenvaartschip. De schade aan beide schepen, die elkaar kop op kop raakten, was aanzienlijk.

Een 48-jarige man uit Schoten (B) blies 670 ug/l (1,5 promille) en de 37-jarige man uit Luboniek (PL) blies 615 ug/l (1,4 promille). Uit het vaartuigboekje werd niet duidelijk wie er had gevaren. De Waterpolitie uit Hansweert heeft proces-verbaal opgemaakt met betrekking tot de aanvaring en het varen onder invloed.

De mannen zijn om 01.00 uur met een vaarverbod van tien uur heengezonden. Beide schepen waren leeg.

Chauffeur (26-2-2011 om 11:56)
Ohohoh wat een klasse-justitie weer..ik blies 7 jaar geleden 2 x 0.8 promille ( dus vele malle minder drank en promille ) en ik was 1 jaar rijbewijs kwijt omdat ik chaufeur was grrr..kennelijk mag het op water wel als je maar geen hollander ben of zo? en ik rijd 19 jaar schadevrij !! en hun niet !!