Geen vervolging schooldirecteur

Toegevoegd: 05-03-2011, 16.10 uur
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - Het openbaar ministerie Middelburg heeft besloten geen vervolgonderzoek te doen naar aanleiding van de aangifte tegen de directeur van basisschool de Cypressenhof wegens een ontuchtige handeling.

Een oud-leerling van de man deed op 16 februari aangifte van een incident dat volgens hem 14 jaar geleden had plaats gevonden. Volgens het OM is er behalve de aangifte geen enkele onderbouwing voor de beschuldiging.

De aangifte in deze zaak is door een landelijke expertisegroep bekeken omdat de aangever spreekt over een ontuchtige handeling die vele jaren geleden zou hebben plaats gevonden. In dergelijke zaken is het OM zeer terughoudend om op basis van één enkele aangifte iemand als verdachte aan te merken. Dat is om te voorkomen dat mensen lichtvaardig worden beschuldigd van seksueel misbruik.

De expertisegroep die bestaat uit ervaren zedenrechercheurs en gedragsdeskundigen is tot de conclusie gekomen dat er geen onderbouwing is voor de beschuldiging en dat er ook geen aanknopingspunten zijn voor nader onderzoek.

Het OM beschouwt de schooldirecteur dan ook niet als verdachte en sluit de zaak.   De betrokkenen zijn inmiddels geïnformeerd over de beslissing van het OM. De ouders van de leerlingen van de school zijn middels een brief op de hoogte gesteld.

Zie ook:
- 17/02/2011: 'Ouders hadden veel vragen'
- 17/02/2011: Ouders Middelburg bijgepraat
- 17/02/2011: Mogelijk misbruik op basisschool

Ikke (6-3-2011 om 14:33)
Lekker voor de directeur, eerst dit naar buiten brengen en dan pas verder onderzoeken. Te gek voor woorden, belachelijk gewoon. Gewoon een goede school en een directeur waar niks mee mis is.
Wouter S (6-3-2011 om 12:29)
Ik hoop dat de pzc dit ook met grote letters op de voorpagina zet!! Want om bij de eerde de beste beschuldiging zo iets op de voorpagina te zetten, vind ik een grof schandaal
Familie hiemstra (6-3-2011 om 10:22)
Ben het helemaal eens met onderstaande!!! Maar gedane zaken nemen geen keer..... Hans, we hopen je weer snel op school te zien. Groetjes van ons.
Mar (6-3-2011 om 10:09)
Sexueel misbruik is nu eenmaal een hot item, en het is goed dat dat naar buiten gebracht word. Helaas krijg je dan ook te maken met dit soort trieste gevallen. Wat bezielt zo'n knul vraag ik me dan af. Ik hoop dat hij flink aan de tand gevoeld wordt; en dat we dat dan ook te horen krijgen.
Cypressenhof-fan (6-3-2011 om 09:52)
Wordt nu die jongen vervolgd , die de naam van onze directeur zeer ernstig misbruikt heeft ?? de directeur heeft heeft heel veel schade ondervonden........ ik ben heel blij met de uitslag en ik twijvelde ook niet aan de waarheid
Joey Kamp (6-3-2011 om 09:11)
Ik wist zowieso al dat hij dat niet zal doen .. Ik heb zovaak bij hem gezete omdat ik niet echt de leukste leerling van die school was , en hij heeft me nooit aangeraakt , succes voor de directeur