Vermiste Zeeuw dood gevonden

Toegevoegd: 13-06-2011, 18.18 uur
YERSEKE - Het lichaam van de vermiste Bart Koster uit Yerseke is gevonden in Turkije. Dat bevestigt het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD).

De 54-jarige Koster werd sinds donderdag vermist. Hij verbleef samen met zijn vrouw in een hotel in de Turkse badplaats Marmaris. Donderdag stapte hij op een huurfiets om via de boulevard van Marmaris in zuidwestelijk richting te rijden. Hij was niet voorbereid op een lange fietstocht, maar bleef desondanks lang weg. Na enige tijd werd daarom toch alarm geslagen. De Turkse politie en het leger zetten een grote zoekactie op touw.

Al snel na de vermissing kwam ook hulp uit Nederland op gang. Het KLPD raakte bij de zaak betrokken en ook het Ministerie van Buitenlandse Zaken werd ingezet. Vrijdagavond stond een team van de Stichting Reddingshonden RHWW uit Duiven gereed om naar Turkije af te reizen. Er moest echter gewacht worden op toestemming van de autoriteiten om de reddingshonden naar het land te brengen.

Zondagochtend kwam die toestemming, maar het bleek lastig om een vlucht te boeken. De honden mochten niet mee. Vandaag kwam vanuit de reddingshondenorganisatie het bericht dat een vlucht geboekt kon worden voor dinsdag. Een team van 12 vrijwilligers en 9 ervaren honden zou worden ingezet. Helaas was de inzet te laat; het lichaam werd al gevonden.

Volgens een woordvoerder van het KLPD werd het stoffelijk overschot vandaag gevonden bij Marmaris. De politie wil nog geen bijzonderheden verstrekken over de exacte locatie. Ook wil men niet ingaan op de situatie waarin het lichaam is aangetroffen en wat de doodsoorzaak kan zijn.

Zie ook:
- Vermiste in Turkije nog niet gevonden (12-06-2011)
- Man uit Yerseke vermist in Turkije (11-06-2011)

R (13-6-2011 om 21:54)
Ik heb jullie op tv gezien. veel liefde en sterkte namens ons Fam Brasser
Sambal (13-6-2011 om 21:49)
Veel sterkte voor familie en nabestaande
Bertus (13-6-2011 om 21:43)
Vreselijk nieuws, ik wil zijn gezin, familie, vrienden heel veel sterkte wensen met dit verlies
Nog een yesenaar (13-6-2011 om 21:08)
Heel veel sterkte gwenst voor zijn vrouw 2 kinderen,familie en vrienden de aankomende tijd
Nel (13-6-2011 om 20:41)
Verschrikkelijk dit nieuws. Wens zijn vrouw,familie en vrienden heel veel sterkte en kracht toe in deze moeilijke tijd. Gecondoleerd
Yersenaer (13-6-2011 om 20:09)
Heel veel sterkte voor de nabestaanden.