Sportduiker overleden bij Wemeldinge

Toegevoegd: 08-07-2011, 08.15 uur
Door: Manfred Berrevoets
WEMELDINGE - De Belgische sportduiker die donderdag in de Oosterschelde bij Wemeldinge werd vermist, is overleden.

Hulpdiensten rukten rond 22.00 uur uit naar de duikplek Klein Stelle aan de Steldijk. Verschillende duikploegen, boten en een helikopter werden ingezet voor een zoekactie. Rond 23.00 uur werd de duiker gevonden door een reddingsboot. Er is nog geprobeerd de man te reanineren maar dit mocht niet meer baten.

Waardoor de duiker in de problemen is gekomen is niet bekend.

Zie ook:
- 07/07/2011: Grote zoekactie naar vermiste duiker

Frank Mangelschots (12-8-2011 om 18:32)
De reden waarom het meeste Belgen verongelukken is niet te wijten aan roekeloosheid. 95% van de duikers in Zeeland is immers Belg. De kans dat het dan een Belg is is wel veel groter dan. De laatste duikongevallen zijn immers ook geen duikongevallen , maar louter medische zaken
Victor Blokpoel (9-7-2011 om 18:18)
Sterkte aan de nabestaanden.
Duiker (8-7-2011 om 21:30)
Hoe komt het toch dat er steeds Belgen verongelukken? Sterkte voor de nabestaande.
Dolblij (8-7-2011 om 15:46)
Mijn medeleven gaat uit naar de familie en collega-duikers. Veel sterkte.
Babs (8-7-2011 om 09:44)
How Sad..heel erg verdrietig nieuws weer. Sterkte!