'Onveiligheidsgevoel weggenomen'

Toegevoegd: 20-07-2011, 09.23 uur

MIDDELBURG - Direct omwonenden van de Hooge Meestraat in Middelburg hebben dinsdagavond een bijeenkomst van de gemeente bezocht.

De besloten bijeenkomst werd geleid door loco-burgemeester Albert de Vries en vond plaats in het nabij gelegen ontmoetingscentrum Dauwendaele. De gemeente heeft in een reactie laten weten dat onveiligheidsgevoelens konden worden weggenomen.

Buurtbewoners wilden ook weten of het drama voorkomen had kunnen worden. Volgens De Vries ligt zoiets altijd lastig en lijkt het erop dat er nu geen aanwijzingen waren dat problemen uit het verleden nu tot een uitbarsting zouden kunnen komen.

Diverse buurtbewoners waren al door de politie gehoord over de zaak. Een tip uit de buurt zou zelfs tot de arrestatie van de verdachte hebben geleid. Een vrouw zou tijdens het uitlaten van haar hond hebben gezien dat de man zich ophield in de bosjes bij het hek rondom de begraafplaats. Enige tijd hierna kon hij worden aangehouden.

Zie ook:
- 'Lange voorgeschiedenis drama' (20-07-2011)
- Verdachte moord opgepakt (19-07-2011)
- Zoektocht en onderzoek nog in volle gang (19-07-2011)
- Identiteit doden Middelburg bekend (19-07-2011)
- Begraafplaats dicht vanwege moord (19-07-2011)
- Ook man moordzaak Middelburg overleden (19-07-2011)
- Signalement verdachte moordzaak (19-07-2011)
- Dode en zeer zwaar gewonde in Middelburg (19-07-2011)

Middelburger (21-7-2011 om 13:11)
Het wordt eens tijd dat gemeente en woongoed middelburg is hun werk goed gaan doen . ben het helemaal eens met @woning eigenaar tegenwoordig doen ze niks meer tegen dreigementen , aggressie omdat ze zelf bang zijn om inte grijpen. diep triest, heel veel sterkte voor de nabestaande
Medebewoner (20-7-2011 om 22:45)
Eerst wil ik de Familie van deze mensen heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke periode wat hier gebeurt is gewoon te erg voor woorden mooie woorden voor de kopers waar de wijk mee wordt afgeschilderd verkopen nee nee dat is niet aan de orde we hadden zo een mooie wijk jaren geledeEN NU ???
Mike b (20-7-2011 om 19:50)
Dit soort verschrikkelijke incidenten zouden voorkomen kunnen worden wanneer politie echt criminaliteit zou aanpakken. En zich niet hoofdzakelijk bezig zou houden met lichte vergrijpen,waar je boetes voor geeft om de staatskas te vullen. VEEL STERKTE AAN DE NABESTAANDEN.
Ook woning eigenaar (20-7-2011 om 18:43)
@woning eigenaar ben het volkomen met u eens, ik woon zelf in de edelsteenbuurt, maar als ik zie wat zich daar zo nu en dan afspeelt, vraag ik me wel eens af hoe lang het nog gaat duren voor er elke maand delicten zoals deze gaan voorvallen Groet uit Dauwendaele..
Harry (20-7-2011 om 17:15)
En waarom liep die kerel dan gewoon vrij rond?
Woning eigenaar (20-7-2011 om 14:10)
Het is niet de eerste keer dat er hier in de wijk dit soort incidenten voorkomen.Komt ook door de woningbouw die hier maar van alles in de huurwoningen stopt.Het word tijd dat hier eens wat aan gaat gebeuren,maar mensen zijn bang voor de gevolgen van diegene die de problemen veroorzaken!