Duitse toerist onwel na duik in zee

Toegevoegd: 01-09-2011, 20.56 uur
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - Donderdagmiddag om kwart voor vijf is de reddingboot Koopmansdank van het station Neeltje Jans opgeroepen voor hulpverlening bij een onwel geworden persoon.

Het bleek te gaan om een Duitse toerist die met een ongelukkige duik in de zee ter hoogte van Westenschouwen nekklachten had opgelopen. De brandweer bracht het ambulancepersoneel ter plaatse alwaar zij eerste hulp hebben verleend en het slachtoffer.

Het inmiddels snel gestegen water blokkeerde echter de zojuist gereden route over het strand tussen de paalhoofden en ‘bovenlangs’ werd onveilig geacht vanwege kantelgevaar. De Koopmansdank arriveerde snel daarna en kreeg assistentie van de Strand Redding Brigade Walcheren die met hun veel kleinere bootje dicht langs de waterlijn konden komen. Daarmee bracht zij vier KNRM bemanningsleden aan wal die het slachtoffer veilig door de branding aan boord tilden.

De Koopmansdank bracht het slachtoffer terug naar Neeltje Jans, alwaar de ambulance klaar stond voor verder vervoer naar het ziekenhuis.

Renata (1-9-2011 om 23:44)
KNMR, allemaal vrijwilligers! Gaaf hoor!!