1 file van totaal 5 km

Reddingsbrigade zoekt leden

Toegevoegd: 08-09-2011, 13.54 uur
MIDDELBURG - De Middelburgse reddingsbrigade, de Van Dixhoornbrigade, is op zoek naar nieuwe leden. De club is onlangs weer gestart met haar trainingen en kan nog flink wat nieuwe leden gebruiken. Bovendien start binnenkort een nieuwe opleiding varend redden.

De vereniging geeft lessen zwemmend redden aan kinderen en jongeren tussen de 7 en 21 jaar. Tijdens de lessen, die voor de jeugd op zaterdagochtend en voor de jongeren op vrijdagavond worden gehouden, is niet alleen aandacht voor het redden van drenkelingen. Ook wordt er getraind om zelf tijdens noodsituaties het hoofd letterlijk boven water te houden.

De Van Dixhoornbrigade heeft primair tot doel dat leden uiteindelijk in staat zijn om drenkelingen vanuit verschillende situaties te redden. Dat kan bij een ijsongeval, een auto die te water raakt, maar ook bijvoorbeeld op het strand. “Om redders te kunnen inzetten moeten we ze opleiden. Dat doen we vanaf jongs af aan. Iedereen in het bezit van minimaal het A-diploma kan bij ons doelgerichte technieken leren om zichzelf en/of anderen te redden. Dit gebeurt op een leuke, afwisselende en speelse manier”, zo vertelt voorzitter Leo Wolterman.

De Van Dixhoornbrigade geeft niet alleen lessen in het zwembad. De club heeft ook een eigen rampenploeg welke kan worden ingezet bij overstromingen. Er is tegenwoordig echter ook een juniorploeg waarin jongeren worden getraind voor een plekje in de 'volwassen' ploeg. Verder bewaakt de reddingsbrigade tal van evenementen op het water en houdt de vereniging zeer regelmatig evenementen voor haar leden. Kortom: een veelzijdige vereniging die net iets meer biedt dan alleen zwemtrainingen.

En wilt u als ouder niet alleen maar op de bank zitten tijdens de training? Dan kunt u op de zaterdagochtend samen met een inmiddels steeds groter wordende groep ouders op uw eigen tempo en niveau meedoen aan een speciale training voor volwassenen. Geen behoefte aan een inspannende training? Baantjes zwemmen mag natuurlijk ook!

De club kan nog diverse leden gebruiken. Geïnteresseerden kunnen altijd eerst drie keer gratis komen meezwemmen. Daarna kan men besluiten lid te worden. Voor meer informatie over de trainingen kunt u kijken op www.vandixhoornbrigade.nl. U kunt ook bellen met Kees de Jong, 0118-635200.