Brandweer geplaagd door pech bij finale

Toegevoegd: 26-09-2011, 13.38 uur
Door: Manfred Berrevoets
MIDDELBURG - Afgelopen zaterdag heeft de brandweer van `s Heer-Arendskerke deelgenomen aan de landelijke finale Hoofdklasse in Den Helder. De ploeg werd aangevuld met een Officier van Dienst (OvD) uit Goes.

Ter hoogte van Kapelle viel de 1 jaar oude brandweerauto in storing en kon geen dienst meer doen. De ploeg kon verder afreizen met een andere brandweerauto van de post Goes.

Op de wedstrijd kreeg de de OvD kreeg een melding zonder spoed te gaan naar de Zeilmakersweg voor overleg met de Arbeidsinspectie. Net voor aankomst vond er een ongeval met twee personenauto's plaats met een bestuurder die bekneld zat. Nadat de OvD polshoogte nam van het ongeval was er een explosie te horen vanuit een bedrijfshal waarop de OvD opschaalde naar groot incident.

Na de nodige informatie bleek er nog niet voldoende materieel ter plaatse en schaalde de OvD op naar een zeer grote brand. De brandweer van ’s Heer-Arendskerke werd ingezet in de bedrijfshal van een Technocentrum waar revisie van helikopters plaatsvindt. Door lekkage in de opslag installatie van Kerosine heeft er een explosie plaats gevonden, de installatie stond in brand en vijf personen moesten gered worden uit de bedrijfshal. Nadat alle slachtoffers gered waren kon er afgeblust worden met schuim.

Helaas sloeg het noodlot op nieuw toe en viel de brandweerpomp in storing en kon geen water meer geven om de brand af te blussen. Hierop moest de brandweerploeg inpakken en was het einde vaardigheidstoets.

Ondanks de technische problemen is de brandweer tevreden. De brandweer van `s Heer Arendskerke behaalde een 5e plaats en hoort dus bij de beste 5 van Nederland.

Ap (26-9-2011 om 16:05)
Maar goed dat dit om een oefening/wedstrijd ging dan en niet om een echt incident..