Nieuwe reddingboot voor KNRM

Toegevoegd: 11-10-2011, 20.05 uur
De nieuwe reddingboot tijdens een proefvaart
© Foto: Jan de Koning
Door: Manfred Berrevoets
NEELTJE JANS - Het reddingstation Neeltje Jans van de Koninklijke Nederlands Redding Maatschappij (KNRM) krijgt de beschikking over een nieuwe reddingboot.

Deze is van het type Nikolaas en wordt op zaterdag 22 oktober 2011 gedoopt. De bouw van de reddingboot werd bekostigd uit een schenking van het Fred Plesman Fonds. De kleindochter van de heer Plesman, mevrouw Groot, zal de doopplechtigheid verrichten.

Het Fred Plesman Fonds is opgericht na liquidatie van de Pronto Stichting. Deze stichting schonk eerder de reddingboot Uly van Westkapelle. De nieuwe reddingboot wordt aan de binnenkant van de Oosterschelde kering gelegd en vervangt de oude reddingboot Harder die daar sinds 1987 in dienst was.

Klaas (12-10-2011 om 20:57)
Super stoer ding jonge echt super super super gaaf man!!!!! volgas met zo"n ding knallen man!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Renata (12-10-2011 om 16:55)
@A. Rombouts: Precies!!!
Arie (12-10-2011 om 11:09)
@rombouts.. Waarom de overheid dat niet betaalt? Omdat almdie plezierbootjes ook geen belasting betalen voor het gebruik van de nederlandse wateren? Sluizen en bruggen gaan gratis open en onderhoud daarvan is ook voor de overheid. Ik snap het wel.
A.P.A. Rombouts (11-10-2011 om 20:53)
KNRM. Een goed instituut. Petje af voor die mensen. Waarom betaalt de overheid dat niet in ons waterrijk land? Moet zo'n instelling dus leven van giften? Schande! Geef ons geld maar aan die luie, corrupte grieken. Van dat geld hebben we voor jaren geld voor de KNRM.
Renata (11-10-2011 om 20:21)
Wat geweldig dat mensen zoiets goeds doen voor anderen. Fijn voor de KNRM. Bij de open dag dit jaar super tochtje gemaakt met de Harder, super ervaring.