1 file van totaal 6 km

Terneuzenaar veroorzaakt dodelijk ongeluk

Toegevoegd: 11-12-2011, 10.15 uur
Het dodelijke ongeval op de Kasteellaan in Loon op Zand Het dodelijke ongeval op de Kasteellaan in Loon op Zand
Het dodelijke ongeval op de Kasteellaan in Loon op Zand
© Foto: 112Kaatsheuvel.nl
Door: Manfred Berrevoets
LOON OP ZAND - Een 23-jarige man uit Terneuzen is door de politie gearresteerd, omdat hij zondagmorgen vroeg een dodelijk ongeluk veroorzaakt zou hebben bij Loon op Zand in Brabant. De man had bijna vijf keer de toegestane hoeveelheid alcohol op.

Het eenzijdige verkeersongeval gebeurde rond 05.00 uur op de Kasteellaan in Loon op Zand. In de bewuste auto zaten zes personen: de 23-jarige bestuurder en vijf passagiers. De auto kwam vanuit de richting Tilburg en was onderweg naar Loon op Zand. Door nog onbekende oorzaak verloor de automobilist de macht over het stuur, waardoor de auto frontaal tegen een boom botste.

Door de klap werd het 20-jarige slachtoffer uit de auto geslingerd. Hij overleed op de plaats van het ongeval aan zijn verwondingen. Een andere inzittende raakte ook gewond en is per ambulance naar het ziekenhuis overgebracht. De overige drie passagiers en de bestuurder kwam met de schrik vrij. Zij werden in het politiebureau in Loon op Zand opgevangen. Agenten hebben de nabestaanden van het overleden slachtoffer geïnformeerd over de trieste gebeurtenissen.

De 23-jarige bestuurder uit Terneuzen is door de politie gearresteerd omdat hij alcohol had gebruikt. In het politiebureau onderging hij een ademanalyse. De ademanalyse-apparatuur gaf een uitslag van 420 ug/l, terwijl 88 ug/l de wettelijk toegestane maximum grens is voor een beginnend bestuurder. Zijn rijbewijs is direct ingevorderd.

Tijdens het onderzoek bleek dat de verdachte een militair is. Om die reden is de Koninklijke Marechaussee bij het verdere onderzoek betrokken. Verkeersongevalanalisten van de politie onderzochten de plaats van het ongeval naar sporen en maakten foto’s van de aangetroffen situatie en het beschadigde voertuig.

Aan de hand van deze feiten en de verklaringen van getuigen en betrokkenen proberen politie en Koninklijke Marechaussee de precieze toedracht van het ongeval te achterhalen.

... (15-12-2011 om 16:21)
@ peter: het is een vriend van mij bedoelde ik! Wat hij heeft gedaan is niet goed te praten.dit is een reden waarom ik nooit drink..maar maar mensen laat de berichten.zijn familie heeft ook verdriet. Denk aan jullie..gurusuruz.. Familie van de overledene..heel veel sterkte..ik ken het verlies..
Sylvia (12-12-2011 om 20:34)
Zo..die is wel in 1x nuchter geworden door wat hij veroorzaakt heeft. Onbegrijpelijk dat je zoiets kan doen!! Rijden nog genoeg zotten met teveel drank op achter het stuur. Nabestaande van de overledene: onwijs veel sterkte, zeker in deze laatste maand!
Peter (12-12-2011 om 19:05)
Bestuurder was geen vriend maar zwart rijdende taxi chauffeur. Wilde even zwart wat bijverdienen. Waarschijnlijk wisten de passagiers niet eens dat er alcohol in het spel was!!
... (12-12-2011 om 16:59)
Makkelijk om te praten als je ze niet kent.jah.walt van jullie.hij was mijn jeugdvriend en het valt niet goed te praten wat hij heeft gedaan, nu heeft hij zelf ook levenslang door wat hij heeft gedaan..vreselijk ik denk aan je..voor het slachtoffer rust zacht en alle nabestaanden veel sterkte..
Monique (12-12-2011 om 12:56)
Lees nu net het stuk op het AD. Maakt het allemaal alleen maar triester.
Jozef (12-12-2011 om 12:18)
@ Patricia, als je goed geïnformeerd zou zijn dan wist je dat deze jongen van 23 illegale taxiritten aanbood, van Turkse komaf is en (volgens de andere 4 inzittenden) geen indruk wekte dat hij gedronken had. Als je dit bij elkaar optelt kan je voorstellen dat zij hiervan dus niet op de hoogte waren.