Geen files

Vijf jongeren aangehouden

Toegevoegd: 13-12-2011, 15.28 uur

ZIERIKZEE - Vorige week dinsdag zijn op Schouwen Duiveland vijf jongeren aangehouden. Ze worden ervan verdacht in wisselende samenstelling betrokken te zijn geweest bij vernielingen, diefstal en brandstichting.

De jongeren in de leeftijd van 16- tot 22 jaar zijn woonachtig op Schouwen Duiveland (4) en Rhoon (1). Een 22-jarige man uit Schouwen-Duiveland en de 20 jarige man uit Rhoon zijn in bewaring gesteld door de rechter-commissaris van de rechtbank te Middelburg. De anderen verdachten zijn op vrije voeten gesteld. Zij blijven verdachten in dit onderzoek.

De zaken waarmee de groep nu in verband wordt gebracht zijn een diefstal uit een school in Zierikzee en vernielingen op diezelfde locatie. Ook diefstal van beeldjes op een begraafplaats in Zierikzee en brandstichting in een papiercontainer en een schuurtje bij 't Vrije in Zierikzee wordt de jongeren aangerekend. Verder gaat het om pogingen tot straatroof in Zierikzee en Burgh-Haamstede.

Zie ook:
- 20/08/2011: Politie zoekt getuigen van poging beroving

Marijke (13-12-2011 om 22:06)
Strafkamp voor alle betrokkenen inclusief de zestienjarigen. Laat maar voelen dat dit niet kan!!
Tom (13-12-2011 om 17:15)
Goed werk!
Piet (13-12-2011 om 16:16)
Stelen op een begraafplaats...!! Hopen dat er zoiets als karma bestaat voor deze heren. Alleen voor dat vergrijp zouden ze al een half jaar detentie moeten krijgen, stelletje onbeschofte vlerken!