Kazerne Yerseke half januari in gebruik

Toegevoegd: 26-12-2011, 14.18 uur
Vanaf half januari wordt er uitgerukt vanuit de nieuwe kazerne. De blusgroep werd door de AH verrast met een kerstattentie.
Vanaf half januari wordt er uitgerukt vanuit de nieuwe kazerne.
© Foto: Brandweer Yerseke
YERSEKE - De gloednieuwe brandweerkazerne van Yerseke kan bijna in gebruik worden genomen. Vanaf half januari gaan de spuitgasten uitrukken vanuit het nieuwe complex.

Sinds de start van de bouwwerkzaamheden op 15 juli dit jaar is er hard gewerkt. Afgelopen week heeft de bouwkundige oplevering van de de post aan de Burenpolderweg. Volledig volgens schema heeft aannemersbedrijf Fraanje uit Lewedorp dit net voor de kerstvakantie gedaan.

De blusgroep zal vanaf half januari gaan uitrukken vanuit het gloednieuwe pand. Wanneer de officiële opening zal plaatsvinden is nog niet bekend. Dit komt door het juridisch proces dat nog loopt tussen enkele bewoners van de Meulemeesterstraat en de gemeente Reimerswaal.

De brandweerlieden uit Yerseke werden overigens zaterdag ook nog eens in het zonnetje gezet. Van de Albert Heijn-supermarkt in Yerseke kregen alle leden van de vrijwillige brandweer Yerseke als kerstattentie een grote tas met boodschappen.