Nieuwjaarsduiken goed verlopen

Toegevoegd: 01-01-2012, 18.31 uur
De duik in Domburg kwam ten goede aan de reddingsbrigade. De duik in Domburg kwam ten goede aan de reddingsbrigade. De duik in Domburg kwam ten goede aan de reddingsbrigade.
De duik in Domburg kwam ten goede aan de reddingsbrigade.
© Foto: Domburgse reddingsbrigade
MIDDELBURG - Op tal van plaatsen in de provincie hebben mensen vandaag de kou getrotseerd voor een frisse duik. Voor zover bekend zijn alle nieuwjaarsduiken echter zonder problemen verlopen.

Op het strand Noordduine in Domburg werd bijvoorbeeld vanmiddag weer een traditionele nieuwjaarsduik georganiseerd. Ruim 200 mensen startten fris het nieuwe jaar met een duik in zee. De duik in Domburg neemt ieder jaar flink in populariteit toe. Voorgaande jaren lag het aantal deelnemers aanzienlijk lager.

De duik werd zoals ieder jaar georganiseerd door surfvereniging ‘Rocky Point’, met medewerking van Sportshop Domburg en strandpaviljoen ‘Noordduine’.
Vrijwilligers van de Domburgse Reddingsbrigade zagen toe op een veilig verloop van de duik. Op een klein EHBO-geval na is de duik zonder incidenten verlopen. De opbrengst van de duik kwam geheel ten goede aan de Domburgse Reddingsbrigade.