Gratis EHBO voor nieuwe vrijwilligers

Toegevoegd: 06-01-2012, 19.43 uur
MIDDELBURG - De stichting Event-safe probeert door het aanbieden van gratis EHBO-cursussen nieuwe vrijwilligers te werven.

Volgens de organisatie willen mensen wel vrijwilligerswerk doen, maar willen zij daarvoor niet eerst zelf een dure cursus betalen. Event-safe speelt daar nu op in. Bovendien hoopt de stichting Nederland een stukje veiliger te maken. In ons land heeft namelijk maar twee procent van de bevolking een EHBO-diploma, aldus de stichting.

De nieuwe cursussen worden gehouden in samenwerking met BHV Training Zeeland. De nieuwe vrijwilligers kunnen na de cursus ook maandelijks naar een informatie-avond waar extra kennis opgedaan kan worden.

De informatie is onder meer gericht op evenementen. Event-safe begeleid namelijk de eerste hulpverlening bij diverse Zeeuwse evenementen. Voorbeelden zijn het Bevrijdingsfestival Zeeland, de havendagen in Zierikzee, Vlissingen Maritiem, de Triatlon Zeeland en Rescue Vlissingen.

Zo is het ! (8-1-2012 om 22:20)
Zo is het maar net ! leren levens te redden zou gratis moeten zijn ! Maar ja, het is de z.g.n. "crisis" en dus moet zelfs hierop beknibbeld en geschraapt worden ? mensen, waar zijn we mee bezig ?
Rode Kruis (8-1-2012 om 16:55)
Ze willen alle evenementen in Zeeland af pakken.HetRode Kruis is niets minder.Iedereen kan zijn EHBO diploma halen,als vrijwilliger aanmelden.Blijf je vrijwilliger kost het GEEN 160.Het enige wat wij vragen,herhalingen te doen bij ons evt een keer lopen bij een evenement. Dit is altijd bespreekbaar.
Rode Kruis District Zeeland Jacques Derksen secretaris (8-1-2012 om 11:21)
Het NRK geeft ehboles in heel Zeeland. Vaak is dat gratis als je ook ehbo dienstendraait. Daarnaast kun je bij de zorgverzekering de cursus vergoed krijgen. Event Safe maakt goede sier met zgn gratis opleidingen. Zij verrekenen die met de WINSTdie zij maken op de evenementen, dus niets gratis !!!
Judy (7-1-2012 om 18:08)
@Heidi jij hebt hier de beste reactie gegeven, ik ben het volledig met jou eens! Heidi: "Ik vind het zoiezo onzin dat wij voor die curcus moeten betalen,waarom betalen voor iets wat iemand anders zijn leven zou kunnen redden dit zou gewoon gratis moeten zijn zodat het voor iedereen toegankelijk is"
Mar (7-1-2012 om 16:34)
Heidi, ben het helemaal met je eens.En het Rode Kruis moest zich schamen !
L-tje (7-1-2012 om 13:23)
Dit is een voorbeeld van 2 parijen die in konflict zijn met elkaar (Rode Kruis en Event safe) en op deze manier elkaar kapot maken. Bedenk wel dat met deze stunt erg veel (onafhankelijke) EHBO verenigingen hier aan kapot kunnen gaan. Bedankt!!!