Vlissingse vinvis wordt ontleed

Toegevoegd: 16-01-2012, 12.08 uur
VLISSINGEN - In Vlissingen is vanochtend begonnen met het ontleden van de 8,77 meter lange vinvis die daar gisteren dood werd aangetroffen. Medewerkers van Naturalis in Leiden ontleden het dier en gaan onderzoek doen.

Het dier werd zondagochtend gevonden in de Sloehaven in Vlissingen-Oost. Hij werd vroeg in de ochtend ontdekt op de havenglooiing en weegt naar schatting tussen de 5000 en 6000 kilo.

Volgens Jaap van der Hiele van Eerste Hulp bij Zeezoogdieren is het voor het eerst in tien jaar dat er in deze omgeving een vinvis gevonden wordt. Tien jaar geleden werd, op slechts 100 meter afstand van waar het dier nu is aangetroffen, ook een dode vinvis gevonden.

De resten van het dier worden vandaag afgevoerd door Naturalis.

Zie ook:
- Grote vinvis aangespoeld in Vlissingen (15-01-2012)

@ isabel (17-1-2012 om 09:22)
Gelukkig heb jij er geen verstand van
Geert (16-1-2012 om 23:25)
@Levi, Dat zal misschien ook wel een van de redenen zijn waarom het dier werd ontleed. En aangezien een Vinvis ook een Walvisachtigge is..
Renata (16-1-2012 om 22:12)
@Isabel: was je erbij? Als je erbij was geweest had je niet zo'n weinig intelligente opmerking gemaakt, dan had je geweten waar het over ging en waarom.
Levi (16-1-2012 om 17:00)
Lijkt me een vies werkje. Walvissen kunnen ontploffen door de verteringsgassen, is dat bij vinvissen ook zo?
Max (16-1-2012 om 15:57)
Ik heb liever een broodje haring
Isabel (16-1-2012 om 14:55)
Dit ziet er niet echt uit als ontleden! Meer als dat beest in stukken snijden voor de lol