Opvarende valt overboord en overlijdt

Toegevoegd: 21-01-2012, 00.08 uur
HANSWEERT - In Hansweert is vrijdagavond iemand om het leven gekomen nadat hij door onbekende oorzaak van een schip was gevallen. Dat heeft een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) bevestigd.

Het tragische incident gebeurde rond 21.35 uur bij het sluizencomplex. Rond dat tijdstip werd gemeld dat er sprake was van een man over boord bij een vaartuig dat volgens de woordvoerder bij de sluizen in het Kanaal door Zuid-Beveland lag.

Binnen korte tijd werden een ambulance, een brandweerwagen en de KNRM-reddingboot Jan van Engelenburg (station Hansweert) ter plekke gestuurd. Later volgden nog een tweede en een derde ambulance.

De Rotterdamse traumahelikopter werd pas rond 22.10 uur opgeroepen, maar hoefde uiteindelijk ook niet ter plekke te komen. Hulpverleners hebben de drenkeling uit het water gehaald. Hij is daarna gereanimeerd. De drenkeling, een man waarvan nog geen verdere gegevens bekend zijn, overleed ter plekke. Een andere man, die het slachtoffer achterna sprong het water in, raakte onderkoeld.

De waterpolitie van het KLPD doet onderzoek naar de toedracht van het voorval. De woordvoerder kon nog niet zeggen op wat voor soort schip het slachtoffer opvarende was.

Meisje uit Arnemuiden (26-1-2012 om 11:26)
Er zijn geen woorden voor.... Veel Sterkte Familie Moens!!
Klasgenoot (23-1-2012 om 16:38)
Familie Moens heel veel sterkte, nog niet eens een jaar geleden van jullie neefs, wat moet dit moeilijk zijn! Ook vrienden van Gerwin ook heel veel sterkte! 3 jaar bij hem in de klas gezeten, hij was altijd een lieve en vrolijke jongen, was tegen iedereen aardig,. Het is nog steeds niet te bevatten!
Marco schuurman (23-1-2012 om 01:18)
Heel veel sterkte aan de familie
Marco schuurman (23-1-2012 om 01:18)
Heel veel sterkte aan de familie
Tonny (22-1-2012 om 11:17)
Ook namens mij heel heel sterkte teogewenst voor de hele familie.
Ben (21-1-2012 om 22:34)
Lieve gerwin,maat, ik ga je zo ongelooflijk missen he, waarom jij 16jaar.. alle familieleden kennissen vrienden heel veel sterkte