Meisje (12) overleden na ongeluk

Toegevoegd: 28-03-2012, 17.05 uur - Update: 28-03-2012, 22.00 uur

SINT JANSTEEN - Het 12-jarige meisje dat vanmiddag gewond raakte in Sint Jansteen is overleden. Dat meldt de politie.

Het ongeluk vond rond 12.15 uur plaats op de Wilhelminastraat. Het slachtoffer, afkomstig uit Hulst, reed samen met twee andere vriendinnen op de fiets
vanuit school naar huis.

Ongeveer ter hoogte van de Wilhelminastraat kwam zij met de fiets ten val. Volgens de politie is nog niet duidelijk hoe dat precies gebeurd is. Vrijwel op datzelfde moment kwam er een auto vanuit tegenovergestelde richting, de richting van het centrum van Sint Jansteen.

De auto werd bestuurd door een 43-jarige automobilist uit de gemeente Borsele. Deze kon een aanrijding met slachtoffer niet meer voorkomen. De man is verhoord, maar niet aangehouden.

Er werden twee ambulances opgeroepen. Ook kwamen twee MUG-traumateam uit België ter plekke; een per auto en een per helikopter. Het meisje is met de helikopter naar een ziekenhuis in Brugge gebracht. Daar is ze 's middags aan haar verwondingen bezweken.

De politie is dringend op zoek naar getuigen van dit ongeval. Ze worden verzocht contact op te nemen met het politiebureau in Hulst of te bellen met 0900-8844. De politie doet nog onderzoek naar de exacte toedracht van het ongeluk.

Zie ook:
- Dossier dodelijke ongelukken in Zeeland
- Ernstig ongeluk Sint Jansteen (28-03-2012)

Zeppe (29-3-2012 om 22:11)
Heel veel sterkte aan de familie vrienden en automobilist. Ook aan de hulpverleners zoals ambulance dienst Hulst, St Nicolaas en helikopter personeel die toch zo iets ook weer moeten verwerken. Rust zacht lara
Halloo (29-3-2012 om 20:40)
@ bart. de bestuurder is verhoord en uit onderzoek is dan ook gebleken dat de bestuurder niet hard heeft gereden. De auto heeft het meisje niet eens geraakt zij was al overleden door de val op het asfalt. Ik heb het zelf zien gebeuren recht voor mijn ogen dus ik weet goed waar ik over praat!!
Hulst (29-3-2012 om 16:44)
A@g (29-3-2012 om 14:24)
Allereerst heel veel sterkte voor de nabestaanden van dit noodlottig ongeval.En voor alle die t beter weten(hard rijden sms en)denk eens aan de nabestaanden! als je niks weet(Zwijg dan)lees t bericht eens in bndestem.van iemand die er echt betrokken bij was.eer je over iemand oordeelt of veroordeeld
Een moeder van een meisje van 12 (29-3-2012 om 13:32)
Vreselijk,je zult dit als ouders maar overkomen je kind gaat naar school en komt niet meer thuis.....Hier zijn bijna geen woorden voor te vinden.Alle betrokkene heel veel sterkte toegewenst met dit verlies.
Kim (29-3-2012 om 12:49)
Heel veel sterkte aan iedereen die heer bij betrokken is!