Meisje overleed niet door botsing

Toegevoegd: 02-04-2012, 11.07 uur

SINT JANSTEEN - Het 12-jarige meisje uit Hulst dat vorige week overleed na een ongeval, is niet overleden als gevolg van een aanrijding met een auto maar door een ongelukkig val. Dit gebleken uit onderzoek van de politie.

Het meisje fietste afgelopen woensdagmiddag met twee vriendinnen over de Wilhelminastraat in Sint Jansteen. Op een bepaald moment raakten de sturen van het slachtoffer en een vriendin elkaar en raakten de twee in onbalans.

Als gevolg daarvan kwam het slachtoffer ten val en raakte daarbij ernstig gewond aan haar hoofd. Hieraan is ze uiteindelijk later in het ziekenhuis overleden. De 43-jarige automobilist uit de gemeente Borsele die op dat moment van de val hen tegemoet kwam rijden, is niet in aanrijding geweest met het slachtoffer.

Bovenstaande is volgens de politie gebleken uit technisch onderzoek.

Zie ook:
- Dossier dodelijke ongelukken in Zeeland
- Meisje (12) overleden na ongeluk (28-03-2012)
- Ernstig ongeluk Sint Jansteen (28-03-2012)

Hulst (3-4-2012 om 00:23)
Nogmaals mijn deelneming en heeeel veel sterkte dinsdag voor familie en naasten ik weet helaas wat de directe familie meemaakt al moet ik wel zeggen dat ik het met hetbericht van verkeersdeelnemer volkomen eens ben. Rust zacht
Sommigemensensnappenechtnikshe!!! (2-4-2012 om 20:44)
Mensen met vooroordelen mogen wel persoonlijk komen vragen hoe dit precies is gebeurd. ipv verhalen rond te bazuinen waar niets van waar is. Mensen zouden eerst is bij hun eigen moeten kijken! ik ken de bestuurder persoonlijk ook de famillie van het meisje. het is al erg genoeg voor beide partijen
Jaap Verkeer (2-4-2012 om 20:03)
Het blijft vreselijk, ook voor die automobilist omdat zoiets misschien wel traumatiserend werkt. zelfs al is er opluchting totaal geen schuld te hebben. je zult het maar voor je ogen zien gebeuren!
Petra (2-4-2012 om 19:59)
In de eerste plaats enorm veel sterkte voor alle directie betrokkenen van het ongeval en de naaste familie van het meisje...en zo zie je maar weer..een verhaal gaat zijn eigen leven lijden...en de mensen maken het allemaal nog net anders dan het is..ze was niet overreden..geef de nabestaanden rust.
Verkeersdeelnemer (2-4-2012 om 17:58)
Dit een zeer erg voorval, en men wenst dit niemand toe, echter de fietsende jeugd heeft ook geen respect meer voor de automobilst. Ze nemen hun voorrang waar het niet mag, fietsen met 3 รก 4 personen naast elkaar. Een taak voor de ouders, VVN en de politie om hier corrigerend op te treden.
Ine (2-4-2012 om 16:18)
Het veranderd niets aan het verlies van de ouders maar voor de automobilist moet dit toch een grote opluchting zijn. Sterkt voor alle betrokkenen