Politie waarschuwt voor wisseltruc

Toegevoegd: 11-04-2012, 17.31 uur
HULST - De Zeeuwse politie waarschuwt ondernemers voor een wisseltruc.

Woensdagmiddag probeerde een vrouw bij een ondernemer aan het Stationsplein in Hulst middels een wisseltruc geld afhandig te maken. De vrouw, een ongeveer 35-40-jarige vrouw, buitenlands type voorzien van een hoofddoek, kocht een kleinigheid en betaalde met 50 euro.

Nadat zij het wisselgeld had ontvangen deed zij het voorkomen dat er een vergissing door de caissière was gemaakt en eiste zij dat er meer wisselgeld moest worden betaald. Op dat moment werd de druk opgevoerd doordat ook andere buitenlandse vrouwen stampij begonnen te maken bij de kassa.

Doordat de oplettende caissière vervolgens meedeelde de politie te gaan bellen, mislukte de wisseltruc en verlieten de vrouwen gehaast de winkel. In Hulst zijn de afgelopen weken al meerdere meldingen gedaan van deze wisseltruc.

Sandra (19-7-2012 om 23:50)
Hoe durven mensen anderen te besodemieteren. Knap van de cassierre, moedig opgetreden. Het vertrouwen in mensen gaat er op deze manier wel aan, dit is zonde,moeten goede mensen die hulp nodig hebben voor boeten.
Pippa (11-4-2012 om 20:41)
Hulde aan de cassiere! ,goed gedaan laat je door schorre-morrie niet intimideren!! Weg met dat uitvaagsel!
Marja (11-4-2012 om 19:36)
Judge dredd (11-4-2012 om 17:38)
Oppakken en uit de EU gooien met status ongewenste vreemdeling.