Landelijke open dag KNRM

Toegevoegd: 19-04-2012, 16.02 uur
Door: Meryem Mouha

WESTKAPELLE - Op 28 april organiseert de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) haar landelijke open dag. Op deze dag kan actief kennis gemaakt worden met het werk, de vrijwilligers redders en het materiaal.

Bij de KNRM draait alles om vrijwilligerswerk. De vrijwilligers kunnen hun werk doen door de vrijwillige bijdragen van mensen die de KNRM een warm hart toedragen. Voor die mensen is de Reddingbootdag.

De KNRM werd in 1825 bij wijze van particulier initiatief opgericht. Nog altijd werkt de landelijke hulpverleningsorganisatie geheel zelfstandig, zonder subsidies van de overheid. De reddingbootdag duurt van 10.00 uur tot 16.00 uur en wordt op alle 42 reddingstation van de KNRM in Nederland gehouden. Zeeland beschikt over zes KNRM stations: Breskens, Cadzand, Hansweert, Neeltje Jans, Veere en Westkapelle.