Strandproject reddingsbrigade genomineerd

Toegevoegd: 10-05-2012, 10.59 uur
MIDDELBURG - Het project Veiligstrand.nl van de Middelburgse reddingsbrigade is genomineerd voor een landelijke prijs. Dankzij het project is de Van Dixhoornbrigade in de race voor de titel 'Reddingsrigade van het jaar 2011'.

Het voorlichtingsproject Veiligstrand.nl is bedoeld voor basisscholen. In 2011 werd gestart met het geven van voorlichting over de gevaren van de zee. Het project werd opgezet omdat de brigade constateerde dat er maar weinig voorlichting werd gegeven over hoe je een dagje aan het strand ook veilig kunt laten verlopen. Dat initiatief is nu dus bekroond met een nominatie voor de verkiezing Reddingsbrigade van het jaar.

In totaal zijn er uit de binnengekomen aanmeldingen drie verenigingen gekozen die in aanmerking komen voor de prijs. De Van Dixhoornbrigade is de enige Zeeuwse genomineerde. Zaterdag wordt duidelijk of de Middelburgse club ook daadwerkelijk heeft gewonnen. De Van Dixhoornbrigade kan in ieder geval rekenen op een oorkonde, want die krijgen de genomineerden sowieso. Mocht de club winnen, dan ontvang men een wisseltrofee die jaarlijks wordt overgedragen aan de volgende winnaar.

De Middelburgse reddingsbrigade werd overigens al twee keer eerder genomineerd. Bij de eerste verkiezing in 1994 greep de club naast de titel, maar in 2005 werd de nominatie wel verzilverd. De brigade kreeg de prijs toen voor het opzetten van een traject dat ook jongere leden al bij het werk van de rampenploeg ging betrekken. Dat traject is een groot succes en was het eerste dergelijke initiatief in ons land.

Zie ook:
- Preventieproject scholieren van start (22-03-2011)
- 'Kinderen veiliger naar strand' (20-03-2011)
- Middelburgse reddingsbrigade is Brigade van het jaar (21-05-2006)
- Website reddingsbrigade: www.vandixhoornbrigade.nl
- Website Veiligstrand: www.veiligstrand.nl