Jongen (14) rijdt op schakelbrommer

Toegevoegd: 28-05-2012, 18.18 uur
Door: Manfred Berrevoets
SCHERPENISSE - Zondagavond rond 21.15 uur is een 14-jarige jongen uit de gemeente Tholen betrapt door agenten van de Zeeuwse politie terwijl de jongen op een schakelbrommer reed.

De jongeman reed over de Gorishoeksedijk in Scherpenisse. Uiteraard is dit verboden als je nog geen 16 jaar bent, maar de jongen maakte zich schuldig aan nog meer overtredingen. Zoals vermeld had de jongen geen rijbewijs, reed hij zonder helm, reed hij op een geschorst voertuig, de brommer was niet verzekerd, er zat geen kentekenplaat op de brommer en hij had een gladde achterband.

De jongen krijgt binnenkort de processen-verbaal thuis.

De 14 jarige Rijder (30-5-2012 om 17:44)
Tjaah weetje. Ik Heb er Wel Van geleerd dat je Dat dus beter niet meer kan flikken maarja Boontje komt om zijn loontje
Rein (30-5-2012 om 15:45)
Ik vind dat bekeuring voor het niet dragen van een helm prima. Ik rij nu zelf op een brommer en deze winter 2 keer gevallen door ijzel. Blij dat ik m'n helm op had. Maar om dan ook nog te gaan zeuren dat de band te glad was?
R.S (30-5-2012 om 08:58)
Siebren,het gaat niet of de agenten ook jong zijn geweest,maar deze jongen is ook een boef om zulke streken uit te halen. Als hij tegn jou auto of iets had gereden wat had je dan gezegd?de politie moet maar boeven vangen ,nou ik denk dat je dan wel wat anders roepen.
Frank (29-5-2012 om 20:49)
Nou, beetje jammer, toen ik 10 jaar geleden op mijn 15e aangehouden werd moest ik de volgende dag met mijn moeder op het bureau komen en kwam ik er met een waarschuwing van af! Ik ben nog nooit zo onder de indruk geweest, ik denk dat dat meer helpt dan die boetes!
Kees (29-5-2012 om 18:56)
Wat lullen jullie nou over vroeger? Vroeger heb ik ook gewoon een bekeuring gekregen, omdat ik dit soort fratsen wel eens uithaalde. Heb mijn lesje ook goed geleerd toen ik met een hersenschudding thuis gebracht werd en veel geluk heb gehad. En ken mensen die dus overleden zijn door brommerongelukke
Ger (29-5-2012 om 16:42)
Kijken of er nog wordt geroepen dat een waarschuwing genoeg is als hij tegen je auto opknalt. wie gaat dat dan betalen???