Pinpasdief krijgt 10 maanden cel

Toegevoegd: 30-08-2012, 16.57 uur

MIDDELBURG - Een 20-jarige vrouw, die zich sinds haar twaalfde bezighoud met zakkenrollen is donderdag door de rechtbank in Middelburg veroordeeld tot een gevangenisstraf van tien maanden plus nog eens vier voorwaardelijk als stok achter de deur. Ook krijgt zij reclasseringstoezicht en moet 2.777 euro schadevergoeding betalen.

De vrouw, die verdacht werd van 21 gevallen van zakkenrollerij, hoorde twee wekengeleden twintig maanden cel tegen zich eisen. Van de 21 gevallen van zakkenrollerij achtte de rechtbank er veertien bewezen.

Haar 33-jarige vriend, die verdacht - en schuldig werd bevonden - aan zes gevallen kreeg een celstraf van acht maanden waarvan twee voorwaardelijk plus het betalen van een iets lagere schadevergoeding opgelegd. Tegen hem was acht maanden cel gevorderd.

Bij de kassa van een supermarkt waren voornamelijk oudere mensen uitgezocht. Ze keken welke pincode er werd ingetoetst, vervolgens werd er tegen de mensen aangelopen of geduwd en thuis gekomen ontdekten de slachtoffers dat niet alleen hun portemonnee met pas was verdwenen, maar ook hun bankrekening was geplunderd.

Twee weken geleden becijferde de officier van justitie dat de vrouw op die manier zeker honderdduizend euro per jaar bij elkaar rooft. Belastingvrij.

Zie ook:
- Opsporingsberichten
- 'Pinpasdief 20 maanden in cel (16-08-2012)'
- Arrestatie in zaak beroving Agrimarkt (10-08-2012)
- Vrouw verdachte in meerdere zaken (05-06-2012)
- Verdachte laffe beroving opgepakt (14-05-2012)
- Laffe diefstal in Opsporing Verzocht (16-04-2012)
- Bewakingsbeelden diefstal Vlissingen (07-03-2012)
- Politie verspreidt foto pinpasdieven (15-02-2012)

Marco (1-9-2012 om 01:00)
2. Ohja, vergat nog wat bij te zeggen. Ze willen wel hebben dat wij gaan stemmen, voldoe dan onze eisen ook. Crimineel gedrag? Zeg dan maar dag!
Marco (1-9-2012 om 00:57)
Onze eisen worden toch niet gehoord en uitgevoert, het zijn allemaal laffe mensen die in de wet-regel-wereld zitten. Maar er zelf wat tegen doen mag ook niet. Ze maken zelf van de normale burger mishandelaar (noemen ze ons dan) omdat we ons zelf willen verdedigen.
Kiki01 (31-8-2012 om 22:35)
@Correctie en @Willem, helemaal gelijk. Een gepaste straf is wat mij betreft: Een bronstige ezel op zetten. Reken maar dat ze nooit meer jat.
Wee (31-8-2012 om 19:45)
Als bewezen is dat ze inderdaad zo n 100.000 euro gestolen heeft inde loop der tijd van vele mensen dan moeten we haar niet ontzien. Ze verdiend het om op WATER en BROOD gezet te worden alsmede een IJZEREN BAL aan haar been. Verkoop haar bezittingen ten bate van haar slachtoffers.
Vlissinger (31-8-2012 om 17:26)
@Martijn: hahahahahaha, meer kan ik daar niet op zeggen. Je kunt (netjes gezegd) iemand beter ongewenst betasten! daarvoor krijg je in dit scheve land minder straf. of iemand doodslaan en zeggen dat het per ongeluk ging, krijg je ook maar 4 maanden. maar geld stelen...neee dat kan niet!!
Dirk (31-8-2012 om 16:59)
Als je in de middeleeuwen iet steelde en je werd betrapt hakten ze je hand eraf. Misschien is dit hier wel op zn plaats? Je bedenkt je wel de volgende keer