Dodelijk ongeluk in Scharendijke

Toegevoegd: 14-10-2012, 14.54 uur - Update: 14-10-2012, 16.45 uur

SCHARENDIJKE - Bij een eenzijdig ongeluk is in Scharendijke een brommerrijder om het leven gekomen. Het gaat om een 59-jarige man uit de gemeente Sittard-Geleen.

Het stoffelijk overschot van de Limburger werd volgens de politie vanochtend rond 10.00 uur gevonden bij een sloot aan de kruising Elkerzeeseweg - Hogeweg. Het slachtoffer lag naast zijn brommer en was al overleden toen deze werd gevonden.

Het ongeval vond volgens de politie plaats na 22.00 uur omdat de man rond die tijd nog is gezien. Mogelijk heeft hij bij de kruising een flauwe bocht naar links gemist vanwege slecht weer en daardoor slecht zicht en/of door onwelwording.

Hij is op zijn bromfiets rechtdoor gereden en kwam in de sloot terecht waarna hij botste en tot stilstand kwam tegen het talud. Daarna is hij over de brommer heen gelanceerd en op de wal aan de overzijde in de bossages terechtgekomen. Daar is hij waarschijnlijk ten gevolge van hartfalen overleden.

De technische recherche is ter plekke gekomen om onderzoek te doen. Deze concludeerde dat er vermoedelijk geen sprake was van een misdrijf. Omdat de man op een brommer reed, werd ook de afdeling Verkeers Ongevallen Analyse (VOA) ingeschakeld. Deze heeft vervolgens verder onderzoek gedaan naar de toedracht van het fatale ongeluk.

Nadat het lichaam was geborgen zijn er met behulp van een speciale mast foto's vanaf hoogte gemaakt van de omgeving. De brommer van de man is door bergingsbedrijf Ista uit de sloot gehaald en zal nog nader worden onderzocht.