Overleden duiker had hartproblemen

Toegevoegd: 09-12-2012, 16.10 uur
Door: Manfred Berrevoets
WEMELDINGE - De 41-jarige Belgische sportduiker uit Turnhout, die gisteren in de Oosterschelde om het leven kwam, kreeg onder water hartproblemen. Dat meldt de KLPD.

De Belg was met een metgezel aan het duiken bij Wemeldinge, toen hij in de problemen kwam. De tweede duiker is inmiddels uit het ziekenhuis ontslagen. Hij was daar opgenomen omdat hij te snel naar het oppervlak was gekomen en last had van caissonziekte.

De twee mannen hadden tot ongeveer 40 meter diepte gedoken toen de duiker uit Turnhout last van zijn hart kreeg. Het lukte de twee duikers nog om op eigen kracht boven water te komen. Enkele andere duikers die in de buurt waren schoten te hulp. Ze hielpen de Belgische duiker naar de kant bij de Steldijk in Wemeldinge.

Vervolgens alarmeerden zij de hulpdiensten. Die rukten uit met drie ambulances en een traumahelikopter. De hulpdiensten hebben nog tevergeefs geprobeerd om de duiker uit Turnhout te reanimeren.

Zie ook:
- 08/12/2012: Duiker overleden bij Wemeldinge

Mar (10-12-2012 om 17:10)
gecondoleerd familie en vrienden van deze nog jonge man en sorry jan, maar dit vind ik een rare opmerking want dit is gewoon onze sport en als het weer het toe laat is er wel degelijk genoeg te zien..en 40 meter diepte is voor een geoefend duiker gewoon normale diepte
Jan (9-12-2012 om 16:34)
Erg triest voor deze man en nabestaanden. Wat men op 40 meter diepte zoekt snap ik niet. Het is er koud, donker, groeit niets en is dus niks leuks aan...