1 file van totaal 3 km

Woning Heikant uitgebrand

Toegevoegd: 29-12-2012, 22.33 uur
HEIKANT - In het Zeeuws-Vlaamse Heikant is zaterdagavond een woning uitgebrand. De bewoners bleven ongedeerd.

Het vuur brak rond 19.45 uur uit in een woning op de hoek van de Julianastraat en de Heidestraat. De brand was binnen korte tijd uitslaand en de brandweer rukte daarom uit met twee tankautospuiten en een hoogwerker.

Bij aankomst van de brandweer kwam er al veel rook uit de woning. Al gauw werd duidelijk dat het vuur snel om zich heen greep. Rond 20.10 uur stond het huis volledig in brand. Door de brand stortte een deel van het dak in. De brandweer heeft omliggende dakpannen met behulp van de hoogwerker verwijderd. De brandweer kon rond 20.40 uur het sein brand meester geven. Hierna werd nog geruime tijd nageblust.

Aanvankelijk leek de oorzaak van de brand een schoorsteenbrand te zijn, maar volgens een woordvoerder van de Veiligheidsregio Zeeland bleek dat toch niet zo te zijn. Wat de exacte oorzaak dan wel is, is onduidelijk want deze moet nog worden vastgesteld.

Medewerkers van energiebedrijf Delta zijn ter plaatse gekomen om de nutsvoorzieningen af te sluiten. De bewoners zijn opgevangen bij familieleden. Een medewerker van de Stichting Salvage komt ter plekke om hen te helpen bij het afwikkelen van de schade.

Buijze (30-12-2012 om 05:29)
Heel veel strekte voor de bewoners.