Serooskerkenaar vast op Bali wegens aanranding

Toegevoegd: 30-01-2013, 16.31 uur
Door: Veerle van Iren
MIDDELBURG - Een 57-jarige Serooskerkenaar zit sinds eind september 2012 vast in Bali op verdenking van aanranding van vier meisjes. De rechtzaak zal deze week plaatsvinden. De verdachte verklaart zelf onschuldig te zijn en zegt dat de aanrandingen een verzonnen verhaal zijn.

De man word al enkele maanden vast gehouden omdat hij vier meisjes onzedelijk betast zou hebben. Volgens Indonesische media zou hij de meisjes in ruil voor eten en snoep hebben aangeraakt. Een familielid van de verdachte verklaart dat de man onschuldig is, de meisjes en hun ouders zouden de aanklacht zelfs ontkracht hebben.

De verdachte komt al jaren op Bali voor Stichting Steun Kinderen Indonesië, deze organisatie heeft hij zelf mede opgericht. Ook werkte de verdachte als vrijwilliger voor voetbalvereniging Serooskerke.